مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در طرح های حفاظت و صیانت از محیط زیست در پالایشگاه بندرعباس هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس نامور در همایش زمین پاک در بندرعباس گفت: طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با هدف حفظ و صیانت از محیط زیست و تولید فرآورده ها بر اساس استاندارد EURO ۰۵(یورو)، ارتقاء کیفیت فرآورده های تولیدی و افزایش کمی تولید فرآورده ها با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد در دست اجرا است.

وی افزود: با اجرای این طرح و احداث و بهره برداری از واحدهای جدید ،میزان گوگرد گازوئیل از ۱۰ هزار
PPM به کمتر از ۵۰ PPM و عدد اکتان بنزین از ۸۷ به ۹۵ افزایش می یابد کاهش چشمگیر آلاینده های محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی و منابع از دستاوردهای مهم این طرح است.

نامور گفت طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس شامل واحدهای تصفیه نفتای سبک، تصفیه نفتای سنگین ،ایزومریزاسیون ، تبدیل کاتالیستی ، تصفیه نفت گاز، تصفیه گاز با آمین ، تصفیه آب ترش ،بازیافت و جامد سازی گوگرد است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: این شرکت با هدف پایش مستمر و کنترل الودگی تاکنون طرحهای مدیریت پسماند و طرح افزایش ۳۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایشگاه و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ هزار تن درسال را اجرا کرده است.

نامور گفت :جلوگیری از انتشار سالانه ۸۵ هزار تن انواع آلاینده، ، نصب ایستگاه های سنجش مداوم آلاینده های زیست محیطی ، و ایجاد ۲۹۸ هکتار فضای سبز ازدیگر طرحهای زیست محیطی اجرا شده است .

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در اجرای برنامه های حفظ و صیانت از محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس در فروردین امسال موفق به دریافت جایزه سبز جهانی از سوی انجمن سبز فرانسه شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در این همایش گفت: برای حفاظت از محیط زیست برنامه های مراقبتی و زیست محیطی به ویژه در صنایع باید در اولویت قرار گیرد.

وفادار با اشاره به تولید روزانه هزار و ۳۰۰ تن زباله خانگی در هرمزگان گفت: مدیریت پسماند، جلوگیری از ورود فاضلاب به آبهای ساحلی و بازیافت زباله نقش موثری در کاهش آلایندگی و حفاظت از محیط زیست دارد.

کد خدا پورمعاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در این همایش گفت: : دفن زباله در بندرعباس پیامدهای زیست محیطی زیادی دارد و برای جلوگیری از گسترش آلودگی باید به سمت بازیافت و فرهنگ سازی رفت.

در پایان این همایش نیز از شرکت پالایش نفت بندرعباس و تعدادی از فعالان محیط زیست و محیط بانان استان تجلیل شد.

از دوم تا هشتم اردیبهشت هفته زمین پاک نام گذاری شده است.

شعار امسال هفته زمین پاک اراده ملی برای زمین پاک است./س
 


برچسب ها: پلایش ، نفت ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.