مدیر پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا گفت: برای ساماندهی اولیه این مجموعه تاریخی ارزشمند به 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا برشاهی گفت: برنامه های بسیاری در معبد آناهیتا تعریف کرده ایم اما متاسفانه بودجه ای برای انجام آنها نداریم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا گفت: ما برنامه های خود برای انجام در معبد آناهیتا را به سازمان میراث فرهنگی کشور اعلام کرده ایم اما هنوز پولی به ما برای اجرای آنها نداده اند.

برشاهی تصریح کرد: مهمترین برنامه ما در صورت وجود اعتبار، ساماندهی مجموعه معبد آناهیتا است.

وی افزود: ساماندهی ورودی گردشگران به معبد، ایجاد پارکینگ در جوار معبد، ایجاد مسیرها و معابر جدید گردشگری در داخل محوطه معبد، ایجاد سر درب ورودی و ... ازجمله اصلی ترین برنامه ها ما در پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی معبد آناهیتا گفت: یکسری کارهای استحام بخشی و حفاظتی در محوطه معبد را نیز در نظر داریم که برای انجام همگی این کارها حداقل به اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال نیاز داریم.

برشاهی در خصوص عملیات‌های کاوش باستان شناسی در این معبد نیز گفت: بر اساس اصول باستان شناسی، هرآنچه که از گذشته‌گان در زیر خاک مانده است، زیر خاک بماند محفوظ تر از آن است که با انجام کاوش آنها را بیرون آورده و برنامه ای برای حفاظت و نگهداری از محل کاوش شده نداشته باشیم، بنابراین با توجه به کمبود اعتبارات، فعلا برنامه کاوشی در معبد آناهیتا نداریم.

وی تاکید کرد: فعلا در معبد آناهیتا کار ساماندهی اولویت اش بیشتر از کاوش باستان شناسی است/

برچسب ها: ساماندهی ، پول ، پنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.