سنندج/

کومسای پیرشالیار، 12 گولان در شهر اورامان

آیین سنتی ˈکومسایˈ امسال نیز همانند سال های گذشته 12 اردیبهشت با حضور گردشگران داخلی و خارجی بر سر مرقد ˈپیرشالیارˈ در اورامان برگزار می شود.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در ارتباط با این آیین گفت: مراسم کومسای پیر شالیار اورامان تخت به لحاظ حفظ آیین و سنت منطقه و برگزاری آن در سال توسط مردم و استقبال گردشگران به عنوان یک اتفاق جهانی برای استان کردستان محسوب می شود.

اشتودان در جلسه هماهنگی برگزاری این آیین در سنندج، افزود: مراسم پیرشالیار یکی از مراسم ها و آیین های ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که هر ساله دو بار در ماه های اردیبهشت و بهمن با حضور مردم منطقه اورامان تخت به صورت ویژه و با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود.

وی با توجه به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: میراث فرهنگی استان کردستان نیز در راستای تحقق این شعار بنا دارد با همکاری فرمانداری سروآباد و شهرداری و بخشداری اورامان بر برگزاری هرچه بهتر این مراسم و هدایت و حمایت گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی نظارت کامل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم توسط مردم به صورت خود جوش برگزار می شود، گفت: امسال نیز در روز جمعه 12 اردیبهشت ماه راس ساعت هفت و 30 دقیقه صبح با حضور مردم منطقه و ریش سفیدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بنا داریم امسال این برنامه را با شکوه بیشتر با همکاری ادارات و مردم منطقه اورامان تخت برگزار کنیم./

انتهای پیام/س
برچسب ها: کومسار ، پیرشالیار ، آیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.