سخنگوی کاخ سفید:

انتخابات سوریه مضحک است/ آماده‌ایم همراه با اروپا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کنیم

سخنگوی کاخ سفید انتخابات سوریه را مضحک توصیف کرد و در عین حال روسیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ، "جی کارنی" شب گذشته در کاخ سفید در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسشهای آنها پاسخ گفت.

کارنی در بخشی از اظهاراتش گفت: ما شواهدی درباره استفاده از مواد شیمیایی صنعتی سمی احتمالا از نوع کلر در سوریه در این ماه در اختیار داریم . وی اذعان کرد از این ماده در روستای کفر زیتا استفاده شده است که در کنترل مخالفان قرار دارد. اما مدعی شد: ما در حال بررسی اتهاماتی هستیم مبنی بر اینکه دولت سوریه مسئول این کار بوده است. ما همه اتهامات دال بر استفاده از مواد شیمیایی را در میدان جنگ بسیار جدی می گیریم. ما در تلاش هستیم مشخص کنیم چه اتفاقی رخ داده است. ما به مشورت در این خصوص و تبادل اطلاعات با شرکای کلیدی خود ادامه خواهیم داد و ازجمله کارهایی که انجام خواهیم داد همکاری با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی خواهد بود. 

وی درباره برگزاری انتخابات در سوریه ادعا کرد: او با تظاهر به اینکه خودش را رئیس جمهور منتخب سوریه می‌داند، نمایش مضحک به راه انداخته است. انتخاباتی که او از آن سخن می گوید و آن را به منزله همه پرسی برای ریاست جمهوری خودش می داند ، هیچ اعتبار و مشروعیتی در داخل یا خارج سوریه نخواهد داشت. 

وی درباره تسلیحات شیمیایی سوریه نیز گفت: معتقدیم حدود 65 تا67 درصد از این تسلیحات برای نابودی تحویل داده شده است. 

کارني در بخشي از اظهاراتش درباره مسائل اوکراين گفت: ما هنوز قادر نيستيم به صورت مستقل تاييد کنيم چه کسي مسئول اتفاقات رخ داده در آنجا (مناطق شرقي اوکراين) است. ترديدي نيست که فعاليتهاي زيادي براي بي ثبات کردن اين منطقه در جريان است و روسيه بر گروههايي نفوذ دارد که به اين نوع اقدامات مشغول هستند يعني کساني که ساختمانها را تسخير کرده اند. ما همچنان از روسيه مي خواهيم تا از نفوذ و قدرت خود براي اعمال فشار بر اين گروهها استفاده کند تا آنها را خلع سلاح کند و ساختمانهاي مذکور به مقامات بازگردانده شوند. اگر تا چند روز آينده هيچ پيشرفتي حاصل نشود، ما آماده خواهيم بود تا به همراه شرکاي اروپايي خود و شرکايمان در گروه هفت، هزينه‌هاي بيشتري بر روسيه به علت اقدامات بي‌ثبات کننده‌اش تحميل کنيم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار