مجله تایم در گزارشی نوشت: مسئولان کاخ سفید درحال بررسی امکان ارسال موشک‌های ضدهوایی به مخالفان سوری هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت : مسئولان آمریکایی در حال بررسی ارسال موشک‌های زمین به هوا به مخالفان سوری هستند.

این مجله می‌نویسد: مدیر سابق " سی‌ای ای" پیشتر گفته بود: افتادن این موشک‌ها در دستان نیروهای تندرو،  بدترین کابوس آمریکا می‌باشد.

این مجله همچنین گزارش داد : طبق یک پژوهش که در سال 2005 به اجرا در آمد؛ فقط یکی از این موشک‌ها منجر به خسارتی در حدود 15 میلیارد دلار به اقتصاد جهان شده است ؛ اما با این همه دولت اوباما در فکر ارسال این موشک‌ها به سوریه است.

این مجله سپس درباره موشک‌های ضدهوایی که قادر به حمل بر روی دوش بوده و می‌تواند هواپیماهایی را که در ارتفاعات پایین حرکت می‌نمایند هدف قرار دهند نوشته و می‌گوید : مخالفان سوری و دولتهای عربی حامی‌ آنها اصرار دارند که این سلاح‌ها می‌تواند نشان دهنده میزان جنگ داخلی سوریه باشد که اخیرا دولت سوریه در آن پیشروی بالایی نموده است.

این مجله سپس از قول یک مسئول عربی نقل می‌کند:  وارد کردن "سامانه‌ دفاعی موشکی قابل حمل" می‌تواند که قواعد بازی را در سوریه تغییر بدهد ؛ همچنانکه در افغانستان همین امر در دهه 80 توسط موشک‌های استینگر بوقوع پیوست . 

این مجله همچنین از قول این مسئول عرب می‌نویسد: وی معتقد است که دولت اوباما شروع به بررسی این نظریه به شکل جدی نموده است.

این مجله در پایان همچنین خاطر نشان کرد، که منابع دیگری نیز به مجله تایم اعلام نموده‌اند که کاخ سفید در حال بررسی این مسأله می‌باشد؛ اما هنوز تردیدهای جدی درباره ارائه این موشک‌ها به مخالفان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار