عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کشور‌هایی که تولید ندارند، کالاهایشان را از خارج می‌گیرند و این امر موجب می‌شود که مصرف کالاهای خارجی به کالای ایرانی ارجعیت پیدا کند.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: کشور‌هایی که تولید ندارند، کالاهایشان را از خارج می‌گیرند و مصرف می‌کنند.

وی در ادامه افزود: کشورهایی که خودشان تولید دارند دو مشکل وجود دارد، مشکل اول اینکه اشتغال و سرمایه گذاری‌شان از بین می‌رود.

یعنی نه تنها نمی‌توانند مسائل خودشان را حل کنند بلکه یک فرصت هم برای بیگانگان ایجاد می‌کنند و این امر موجب می‌شود تولید و اشتغال از بین برود و در این صورت میل به سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در کشور ما جمعیت و تولید سرمایه‌گذاری زیاد است و همچنین آینده ایجاب می‌کند که ما رویکرد به داخل کنیم و تولیدات داخلی را افزایش دهیم زیرا در غیر این صورت مفاسد اقتصادی و ازبین رفتن اشتغال و آینده را رقم خواهیم زد.

وی درمورد تاثیر عرضه و تقاضا در کاهش ارزش پول محلی گفت: گردش اقتصادی به عرضه و تقاضا وابسته است و اقتصاد کشور بدون عرضه و تقاضا مفهوم ندارد.

میل به تقاضا، عرضه را ایجاد می‌کند و عرضه هم تقاضا را کنترل می‌کند؛ اگر بین این دو برابری باشد قیمت‌ها حفظ می‌شود.

بنابراین، باید باور کنیم که عرضه و تقاضا اساس اقتصاد یک کشور است.

وی در رابطه با نقش عرضه و تقاضا بر تورم افزود: عرضه و تقاضا به طور مستقیم باعث تورم نمی‌شود بلکه نحوه برخورد با آن می‌تواند تعریف کند که چگونه از نظر جانشین سازی کاهش مصرف وافزایش تولید مدیریت شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف ، کالا ، خارجی ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۳
آقا ارجحیت درسته نه ارجعیت،
خجالت بکشید!
آخرین اخبار