معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان انجام مشاوره قبل از ازدواج برای پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی را بهترین راهکار برای کاهش این بیماری دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، دکتر "حسین عرفانی" در جلسه هم اندیشی سمنهای حوزه بهداشت و سلامت اظهار کرد: انجام آزمایشهای قبل از ازدواج و مشاوره ژنتیک بهترین راهکار برای کاهش تعداد تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی است.

وی افزود: برای این امر از ازدواج آنها جلوگیری نمی‌کنیم اما مشاوره می دهیم تا مشکلات آنها در این زمینه رفع شود چرا که مشاوره راهکاری منطقی است.

دکتر عرفانی خاطرنشان کرد: برای کاهش بیماری هپاتیت بی برای سنین متولدان 68 به واکسیناسیون انجام دادیم که شاهد کاهش چشمگیر این بیماری شدیم.

وی ادامه داد: سلامتی نعمتی خدادادی و بزرگ است که بدون آن انجام بسیاری از واجبات غیر ممکن می شود بنابراین باید برای تحقق شعار هفته سلامت مبنی بر "یک عمر سلامتی با خودمراقبتی" تلاش کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علو پزشکی تصریح کرد: برای توانمند سازی جامعه در حوزه سلامت باید برنامه ها و کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار کنیم را که اصل مشارکت مردم است.

دکتر عرفانی تصریح کرد: خود مراقبتی از زمان آغاز خلقت انسان همواره مورد توجه بوده که از این طریق انسان نیاز به حس استقلال پیدا کرد بنابراین باید خودمراقبتی در مردم به فرهنگ و رفتار تبدیل شود تا شعار هفته سلامت محقق شود.

وی اضافه کرد: در بحث خود مراقبتی در مورد بیماری‌های مزمن پزشک باید با اعتقاد قوی به کارش دقایقی را برای بیمار وقت بگذارد و با سه ساعت آموزش بیماران در خصوص بیماری آنان از اتلاف وقت و هزینه های اضافی در امر درمان های بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: همدان ، ازدواج ، تالاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.