ارتباطات ما در سطح ملی و بین‌المللی آسیب‌های اجتماعی زیادی را به همراه دارد، تمسک جویی به قرآن تنها راه مقابله با آن آسیب‌هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست تشریح برنامه‌های قرآنی وزارت ارشاد با حضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت‌الاسلام "حمید محمدی" معاون قرآنی و جمعی از کارگروهای قرآنی در وزارت ارشاد برگزار شد.
 
در ابتدای نشست  حجت‌الاسلام "حمید محمدی" معاون قرآنی از برنامه‌های انجام شده در این حوزه گفت: هر کدام از کارگروه‌ها در خصوص مشکلات و برنامه‌های آینده خود گزارش‌هایی ارائه دادند.
 ‌
وزیر ارشاد با فرهنگ اسلامی پس از شنیدن گزار‌ش‌های تمامی مسئولان حوزه‌های مختلف قرآنی گفت: از حضور همه مهمانان تشکر می‌کنم و از اینکه در طول هفت ماه گذشته توفیق برگزاری کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی را نداشتم عذرخواهی می‌کنم.
 
وی افزود: البته در جلسه شورای توسعه عالی قرآنی یک جلسه بیشتر از من دعوت به عمل نیامد که آن جلسه هم مصادف با جلسه رییس جمهوری بود.
 
وی اظهار داشت: امیدوارم با استقرار و پیگیری‌هایی که امسال طبق جدول تقریبی به تصویب دوستان رسیده است سعی کنم در تمامی جلسات به جز موارد استثنایی شرکت کنم.
 
جنتی ضمن تشکر از تلاش‌های حجت‌الاسلام "حمید محمدی" معاون قرآنی عنوان کرد: خیلی از کارهایی که در منشور قرآنی اعتبار و بودجه‌ها از مجلس شورای اسلامی گرفته شده، نتیجه تلاش جنابعالی‌است.
 
وی ادامه داد: همین که در وزارت ارشاد معاونتی تحت معاونت قرآن و عترت شکل گرفته و به تصویب دولت رسیده مایه افتخار وزارت ارشاد است که آن هم نتیجه تلاش وی است و از همه زحمات وی تشکر می‌کنم.
 
جنتی بیان کرد: قرآن بزرگترین گنجینه‌ساز زندگی است که در اختیار ما گذاشته شده قرآن کلام خدا و منبعی برای هدایت بشریت است شناخت ، درک و عمل به قرآن موجب سعادت دنیا و آخرت برای همه بشریت خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: بنابراین هر اندازه ما در این زمینه تلاش کنیم نمی‌‌توانیم وظایف خود را در مقابل کلام قرآن انجام دهیم.
 
جنتی در ادامه عنوان کرد: با توجه به فرمایشات رهبری و پیش از همه مقامات کشور توجه خاصی به مسائل قرآنی داشتند و همچنین نشست‌هایی که وی هرساله با قاریان و خادمان قرآن برگزار می‌کنند به انضمام توجه مجلس شورای اسلامی همگی نشان‌گر توجه خاص به توسعه فرهنگ قرآنی است.

"جنتی" عنوان کرد: دولت به ویژه"حسن روحانی" عنایت ویژه‌ای به حوزه‌ی قرآنی داشته و با این عنایت امید دارم کمی از مشکلات و تنگناهای موجود در این زمینه حل شود.

وی افزود: دوستان، گزارشات خوبی دادند از آن‌چه در گذشته در کمسیون و کارگروه‌های وابسته و تخصصی صورت گرفته و البته نیاز به یک کارنگری در کاگروه‌ها احساس می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شورای توسعه، کمیسیون و سایر کمیسیون‌ها از لحاظ ساختاری به خوبی تعریف و هم‌چنین مقدماتش فراهم شده اما مهم رسیدن به برنامه‌ها و سیاست‌های دنبال شده است.

وظایف اعضاء به خوبی دراین کارگا‌ه‌ها تعریف شده اماسیاست‌ها کاملا شفاف نیست و باید راهبرد‌ها مشخص شود و سپس با ارائه طرح به اولویت‌بندی طرح‌ها برسیم تا به تقسیم بندی مناسبی انجام دهیم.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی اظهار داشت: بهره‌گیری از همه‌ی نهادها  وهم‌افزایی در تلاش‌های صورت گرفته، نکته‌ی مهمی است.

وی ادامه داد: ما امروز در موضع حکومت قرار گرفتیم و حکومتمان اسلامی است. بنابراین بیش از هر زمانی نیاز داریم که از قرآن بیشتر بهره بگیریم.

وی در ادامه عنوان کرد: ارتباطی که ما امروز در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کردیم سبب ترویج اندیشه‌ها و ارتباط با هر نقطه از دنیا شده، البته این ارتباط موجب شده تا ما بیشتر مورد آسیب‌های اجتماعی قرار بگیریم.

وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی ما  در جامعه، ناشی از ماهواره‌های و فضاهای مجازی است، و تنها راه مقابله آن، تمسک جویی به قرآن است.

وی تصریح کرد: امروزبیشتر از همه نیاز به کار در زمینه‌ی قرآنی است در این سی‌ودو جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی تصمیمات خوبی گرفته شده و باید بر اساس وظیفه شرعی که داریم آن وظیفه را به نحو مطلوب در تمامی زمینه‌ها به خصوص فیلم‌ها و فعالیت‌ها نمایشی انجام دهیم.

"جنتی" اظهار داشت: برخی از سریال‌های دینی ما در دنیا مورد توجه قرار گرفته و ما باید از  این فرصت نهایت استفاده را ببریم شرکت قاریان و حافظان ایرانی در حوزه بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن بزرگترین سرمایه‌ی ماست و مشکلات دیگر هم خود به خود به وسیله‌ی آن حل و فصل می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ آثار قرآنی است و سازماندهی مجامع قرآنی از نکات بسیار با اهمیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی در نهاد قرآنی را با جدیت بیشتری شرکت کنیم تا طرح‌های خوبی به شورای فرهنگی ارائه دهیم.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار