معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: «اچ.‎آی.‎وی» در استان گلستان رشد به خصوصی ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا هنرور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دومین روز از هفته سلامت اظهار داشت: همانند بسیاری از استان‎ها گلستان نیز در معرض ابتلا به اچ.‎آی.‎وی است بنابراین از طریق برنامه‎هایی این بیماری پوشش داده می‎شود.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره برای کنترل بیماری اچ.‎آی.‎وی در تلاش هستند، تصریح کرد: روند کلی در زمینه این بیماری در کشور به گونه‎ای است که از طریق اعتیاد تزریقی قابلیت انتقال اچ.‎آی.‎وی در رتبه نخست قرار دارد که کم‎کم این قضیه شیب کاهنده در سطح کشور پیدا کرد.

تماس جنسی عامل افزایش بیماری اچ.‎آی.‎وی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز تاسف از اینکه آمارها نشان می‎دهند تماس جنسی عامل افزایش بیماری اچ.‎آی.‎وی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: اکنون این نگرانی وجود دارد که ما شاهد نگرانی اپیدمی در پیک بعدی باشیم.

هنرور با بیان اینکه برای کنترل بیماری اچ.‎آی.‎وی روال همیشگی دنبال می‎شود، گفت: روند این بیماری در گلستان در حد متوسط است.

وی در خصوص اهمیت امنیت غذایی بیان داشت: شورایی مرکب از بهداشت دانشگاه و آموزش و پرورش گلستان تصمیمات مختلفی را در مورد مسائل بهداشتی دانش‎آموزان پیگیری می‎کنند.

چاقی و کم‎تحرکی نوجوانان و جوانان را تهدید می‎کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیماری‎های غیرواگیر از جمله چاقی و کم‎تحرکی نوجوانان و جوانان را تهدید می‎کند، افزود: از طریق جلسات مشترکی که با مراکز درمانی شهرستان‎ها صورت گرفته است در تلاش هستیم در تمام زمینه‎ها بیماری‎های واگیردار، غیرواگیردار و مسائل خودمراقبتی نوجوانان را با جدیت پیگیری کنیم.

هنرور نقش آموزش را در این زمینه مهم خواند و اظهار داشت: آموزش‎های مشترک برای خانواده‎ها و معلمان آموزش و پرورش برای ارتقاء دانسته‎های بهداشت و سلامت گذاشته می‎شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: گلستان ، اچ آی وی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.