رییس تالار هنر اصفهان گفت: اولین جشنواره فیلم مستند با هدف معرفی اصفهان در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی و ارتقا جایگاه فیلم مستند در سطح ملی و فراملی، عرضه بهتر فیلم مستند و توجه به فیلم مستند در جریان فرهنگ سازی در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، بکتاشیان در جمع خبرنگاران گفت : با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش موضوعی، ویژه و آزاد برنامه ریزی شده است، افزود: بخش هاي موضوعي اين جشنواره با محوريت اصفهان شامل بخش هايي همچون مشاهير و مفاخر، تاريخ و تمدن، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، علم و صنعت، زيست محيطي، اجتماعي، قوم شناسي، آموزشي، سياسي اقتصادي و تجربي مي باشد.
رییس تالار هنر شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش ویژه جشنواره نیز به موضوع آب و زاینده رود می پردازد، تصریح کرد: در بخش آزاد نیز ویژه مستندسازان اصفهانی است که با موضوعات مختلف می توانند شرکت کنند.
وی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره فیلم مستند ۹ اردیبهشت و اختتامیه آن دوازدهم است، اظهار داشت: در افتتاحیه این مراسم از اساتیدی همچون آقایان اکبرخواجویی، قاسمی، حسن پور و مهیمن قدردانی می شود.
رییس تالار هنر شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۶۰ فیلم به دبیرخانه ارسال شده است، ادامه داد: طی دو روز آینده فیلم های برگزیده از سوی هیات داوران معرفی می شوند.
بکتاشیان اضافه کرد: فیلم های برگزیده در ۲ الی ۴ سینمای اصفهان به اکران گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه از اساتید کشوری برای هیات داوری دعوت شده است، گفت: با مدیر شبکه مستند نیز تعاملی برقرار شده تا باکس فیلم مستند اصفهان از این شبکه پخش شود تا کشور با تمدن و فرهنگ اصفهان آشنا شوند.


 

برچسب ها: اصفهان ، جشنواره ، فیلم ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.