این موسیقیدان معتقد است حضور ناشران متنوع و متعدد و ارائه کتاب های مناسب برای کودکان و نوجوانان، زمینه بالا بردن سرانه مطالعه را از سنین پایین فراهم می کند.

 به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران؛ «لوریس چکناواریان» رهبر ارکستر و آهنگساز برجسته کشور درباره ایجاد فرهنگ کتاب خوانی اظهار کرد: در قدم اول دولت باید با دادن یارانه به ناشران و پایین آوردن قیمت کتاب به شرایط کنونی کتاب کمک کند. این حمایت باید تا جایی پیش برود که مفید بودن و ارج نهادن به کتاب در جامعه نهادینه شود.
 
این موسیقیدان با بیان اینکه فرهنگسازی برای کتابخوانی باید از کودکی آغاز شود در ادامه اضافه کرد: اگر بخواهیم افراد میانسال را به خواندن کتاب ترغیب کنیم، کاری بیهوده انجام دادیم زیرا کتاب خواندن باید از سنین پایین برای فرد به یک عادت تبدیل شود.
 
چکناواریان با اشاره به داشتن نگاهی جدی و حمایتی از ناشران کودک و نوجوان تاکید کرد: نمایشگاه کتاب می تواند به پیشبرد این هدف کمک به سزایی کند و توجه ویژه به بخش کودک و نوجوان داشته باشد. حضور ناشران متنوع و متعدد و ارائه کتاب های مناسب برای کودکان و نوجوانان، زمینه بالا بردن سرانه مطالعه را از سنین پایین فراهم می کند.
 
وی در پایان صحبت های خود درباره جایگاه کتاب در انتقال فرهنگ گفت: هر کشوری برای مهم شمردن فرهنگ و تاریخ خود باید کتاب های فرهنگی، هنری و تاریخی ارزشمندی داشته باشد تا بتواند فرهنگ و آیین خود را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند.
 
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار