نیمه جنوبی خط سه متروی تهران با حضور شهردار تهران صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از طولانی ترین خط متروی تهران، گفت: بحث مربوط به پله برقی‌ها و آسانسور در ایستگاه های مترو دغدغه مردم است و ما همه تلاشمان این بود که خط سه را هم با پله برقی و آسانسور به بهره برداری  برسانیم اما به دلیل مشکلات محقق نشد.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش برای اینکه صنعت داخلی  برای ساخت پله برقی ها محقق شود ،افزود: تمام توجه خود را دراین حوزه کرده ایم اما نبود تجربه کافی در این حوزه باعث شد نتوانیم نیاز خود را محقق کنیم.
 
 وی تصریح کرد: بخشی از پله برقی ها را در داخل و بخشی از تکنولوژی آن را از خارج تهیه می‌کنیم.
 
قالیباف با بیان اینکه در صورت تامین بودجه پله برقی های این خط و تمام خطوط تا اول مهر ماه به بهره برداری می رسد ، خاطر نشان کرد: افتتاح فاز بعدی خط سه  در شمار با پله برقی و آسانسور و ایستگاه با هم ایجاد شود.
 
وی تصریح کرد: پله برقی  یک ضرورت است ،یکی از سیاست‌های همیشه ما اولویت جنوب شهر بود واین را هم در کارهای خود مد نظر قرار داده ایم.
 
قالیباف افزود: در طراحی خط سه ساخت قسمت شمالی در اولویت بود اما این تصمیم را گرفتیم که اولویت را به جنوب شهر دهیم و این تصمیم را هم اجرایی کرده‌ایم چرا که من به مردم جنوب شهر قول داده بودم که در زیرساخت‌ها کار را در جنوب شروع کنیم.
 
وی در ادامه افزود: مدیریت جهادی یعنی همین و با ساختن خط سه به خوبی توانستیم معنای واقعی مدیریت جهادی را به مرحله ظهور برسانیم.
 
قالیباف با بیان اینکه هیچ کدام از مشکلات مانع نشد تا زمان‌بندی افتتاخ خط سه تغییر کند گفت:‌ امروز روز زمین پاک است و یکی از تفاوت‌های فرهنگ جهادی با دیگر فرهنگ‌ها این است روز زمین پاک را با سخنرانی‌های متصل و بخش دیگر نوشتن مقاله و مباحث علمی انجام که کاملا لازم و ضروری است به اتمام برسانیم.
 
وی افزود: ما به عنوان مدیران دیگر نباید درباره این مباحث حرف بزنیم بلکه باید عمل کنیم و افتتاح 12 کیلومتر خط مترو یعنی عملکرده برای رسیدن به زمین و هوایی پاک است.
 
شهردار تهران با ابراز تعجب از بعضی صحبت‌ها گفت: بعضی‌ها که سال‌ها مدیریت و مسئولیت داشته‌اند و سال‌ها زمین پاک در دوره مدیریت آنها عملی شده و کاری نکرده‌اند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: پله ، برقی ، خط سه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرین احمدی
۱۶:۲۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
حالا چه عجله ای دارید. ایستگاه نیرو هوایی خط 4 با صد و سه پله بیش از یک ساله بدون پله برقی افتتاح شده. ایستگاه شهرک اکباتان هم فقط نصف پله برقی اش کار می کند آن هم چند ماهه.