رودخانه تجن ساری ساماندهی و رفتار مرفولوژی آن کنترل می شود.

مدیر امورمنابع آب ساری و میاندروددرگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به ویژگی و اهمیت رودخانه تجن برای سه شهرستان ساری ، میاندرود و جویبار گفت : این امور با تقسیم رودخانه تجن به 10 بازه مشخص با نقاط کنترل معین ، رفتار مرفولوژی این رودخانه مهم استان مازندران را کنترل می کند .

رضایی کلانتری با بیان این نکته که از سال گذشته صدور هر مجوز شن و ماسه همراه با طرح سازماندهی رودخانه صادر شد افزود : ما به دنبال شیب پایدار در هر بازه مختلف هستیم و از بهره برداران خواستیم علاوه بر برداشت شن و ماسه ، دانه بندی مصالح را نیز در هر بازه مشخص و اطلاعات آن را ارائه دهند .

مدیر امور منابع آب ساری آورد رسوبی رودخانه تجن در سال 92 را حدود 300 هزار تن اعلام کرد و گفت : به دلیل محدودیت فنی و حفظ رودخانه فقط برای 200 هزار تن در سال گذشته مجوز صادر شد .

رضایی کلانتری از تشکیل بانک اطلاعات جدید برای این شاهرگ حیاتی استان خبر داد و افزود : کلیه اطلاعات این رودخانه در بازه های مختلف جمع آوری و وارد این بانک شد و مشکلات این رودخانه در نقاط مختلف شناسایی شد

به گفته وی امیدواریم با اجرای طرح های مهندسی رودخانه از جمله: احداث دایک تثبیت ، بهسازی مقطع و ساماندهی رودخانه در دهانه برخی از پل ها، ساماندهی روخانه رودخانه در برخی از قسمت ها و حذف موانع زاید در برخی از بازه ها این مشکلات بر طرف شود./ش

برچسب ها: رودخانه ، تجن ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.