وزیر آموزش و پرورش گفت: مانع اصلی تحول در سازمان ها، کارکنان انجا هستند و اگر نتوانیم منابع انسانی را به خوبی مدیریت کنیم نمی توان امیدی به تحول داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی اصغر فانی در گردهمایی مشترک روسای ادارات امور اداری و کارشناس مسئولان نقل و انتقالات استان های کشور در مشهد گفت: دید من نسبت به امور اداری یک دید کارگزینی نیست بلکه دید مدیریت منابع است.

وی با تاکید بر اینکه نظام پرداختی در آموزش و پرورش متناسب با مسئولیت و سلسله مراتب نیست، گفت: ما باید نظام پرداختی خود را نه متکی بر اضافه کاری بلکه متکی بر فوق العاده شغلمان تنظیم کنیم.

فانی، لازمه صرفه جویی در سازمان را صرفه جویی در منابع انسانی دانست و افزود: این یک تکلیف جدی برای ما است که بتوانیم منابع انسانی را در آموزش و پرورش ساماندهی کنیم و به افزایش بهره وری در منابع انسانی برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام ممنوعیت به کارگیری نیروی جدید حق التدریسی گفت: امسال به کارگیری نیروهای جدید حق التدریسی ممنوع است که مصوبه هیئت دولت است اما ما به همکاران فرهنگی بر حسب نیاز اضافه کاری می دهیم.

وی تاکید کرد: هرچه در ساماندهی نیروهای انسانی دقت کنیم، به آموزش و پرورش خدمت کرده ایم.

فانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نظام رتبه بندی معلمان گفت: این طرح در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد اما ما در تلاش هستیم تا این طرح را درطی یک لایحه به مجلس تقدیم کرده و پیگیر تصویب آن شویم.

وی افزود: نظام رتبه بندی معلمان می تواند تضمین کننده افزایش انگیزه برای آنان و ارج نهادن به تلاش های فرهنگیان باشد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نظام ، اداری ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.