استاندار کرمان با اشاره به اینکه موتور توسعه استان کرمان در دست بانک هاست ،گفت: اگر مسائل بانکی در کرمان حل نشود ، روند توسعه با کندی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، علیرضا رزم حسینی در نشست مدیران عامل بانک های استان که در سالن شهید مستقیمی استانداری برگزار شد ، افزود: 90درصد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مربوط به بانک است و بانک ها می توانند با کمک تسهیلاتی، به بدنه تولید و صنعت استان رونق دهند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که بانک ها هم محدودیت ها و مشکلات خاص خود را دارند و مطالبات زیادی از آنها هنوز پرداخت نشده است.

رزم حسینی به اختصاص اعتبار برخی طرح ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره و تأکید کرد: مدیران عامل بانک ها باید پیگیری کنند تا تسهیلات طرح هایی که اعتبارشان از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته ، پرداخت شود.

وی از عملکرد مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق های خصوصی ابراز نارضایتی کرد و یادآور شد: متأسفانه سرمایه برخی از صندوق ها و مؤسسات خصوصی در خارج از استان هزینه می شود در حالیکه تعداد زیادی از طرح های تولیدی و صنعتی استان روی زمین مانده است.

رزم حسینی گفت: برنامه ای در دستور کار است که سرمایه مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی در خود استان کرمان هزینه شود و این مؤسسات در کنار بانک های دولتی در امر توسعه استان مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت های کرمانی باید در خود کرمان هزینه شود، افزود: سرمایه شرکت هایی مثل مس سرچشمه و گل گهر سیرجان و... به خارج از استان انتقال داده می شود که تصمیم داریم ، سرمایه این شرکت ها در خود استان سرمایه گذاری شود ، تا به توسعه استان کمک کند.

رزم حسینی معوقات و مطالبات بانکی بعد از زلزله بم را مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان عنوان و گفت : با رایزنی هایی که با هیئت دولت صورت گرفته به احتمال زیاد دولت این معوقات و مطالبات بانکی را پرداخت خواهد کرد.

وی به سرمایه گذاری در صنعت فرش اشاره کرد و از مدیران عامل بانک ها خواست: تا لیزینگ فرش دستباف کرمانی را راه بیندازند و برای توسعه فرش کرمان حداکثر لیزینگ 20 میلیون تومانی در نظر بگیرند./ش


برچسب ها: توسعه ، بانک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.