دادگاهی در ایالت کلرادوی آمریکا یک تبعه عراقی را که به کوچک ترین جاسوس جهان معروف شده است به 28 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المختصر،دادگاهی در ایالت کلرادوی آمریکا یک تبعه عراقی را که به کوچک ترین جاسوس جهان معروف شده است به 28 سال حبس محکوم کرد.

"جاسم محمد رمضان" ، 23 ساله ، نویسنده کتاب «کوچک ترین جاسوس جهان» که سرگذشت جاسوسی خود را  در سن 13 سالگی شرح داده است این بار به اتهام فساد اخلاقی در آمریکا محاکمه و مجرم شناخته شد تا دادگاه او را به 28 سال حبس محکوم کند.




این فرد عراقی در دوره نوجوانی برای ارتش آمریکا در عراق جاسوسی می کرد و حتی در این راه به پدر خود نیز رحم نکرد ضمن اینکه از او به عنوان فردی یاد می شود که در شناسایی محل اختفای صدام نقش داشته است.

پدر جاسم سرگرد ارتش عراق بود ، پدرش روزی اسلحه ای برای او فراهم کرد و از او خواست به سوی نیروهای آمریکایی شلیک کند اما او خود را به یک گروهبان آمریکایی رساند و از او خواست پدرش را بازداشت کند، او به گروهبان آمریکایی گفت : «بازداشت پدر من خواسته مادر من است.»

"دانیل هندرکس" از نظامیان آمریکایی در کتابی که با عنوان« قول و قرار های سرباز» نوشت، درباره جاسم محمد رمضان نوشته است:« او اطلاعاتی به ارتش آمریکا در عراق رساند که بر اساس آن توانستیم 40 نفر از اعضای گروههای مقاومت علیه آمریکا را بازداشت کنیم . به همین دلیل نام او به سرعت میان عراقی ها منتشر و به فرد معروفی تبدیل شد... او حلقه ارتباط میان ارتش آمریکا با یکی از افسران نزدیک به صدام بود و همین امر در شناسایی مخفیگاه صدام، به ارتش آمریکا بسیار کمک کرد.»

گفته می شود پدر جاسم، در خصوص او، پنج خواهر و مادرش بسیار سختگیر بود در نتیجه او منتظر فرصتی بود تا ضرب و شتم های پدر علیه خود و خوهرانش را جبران کند به همین دلیل زمینه را برای دستگیری پدرش به دست ارتش آمریکا فراهم کرد.

پس از شناسایی جاسم، برخی از گروههای تندرو مسلح شبانه به منزل پدری او در حصیبه بغداد حمله کردند اما او در منزل نبود و مادرش را سر بریدند. پس از این حادثه ارتش آمریکا زمینه را برای اقامت جاسم در آمریکا و اعطای تابعیت آمریکایی به او فراهم آورد.

انتهای پیام/


برچسب ها: کوچک ، جاسوس ، جهان ، حبس ، محکوم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۲۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
کسی که پدرش و کشورشو به فروشه شرف خودشوهم به راحتی میفروشه
آخرین اخبار