بازار خودروي چين، با اختصاص يک چهارم کل فروش خودروهاي نو در جهان، پويا‌ترين بازار خودروي جهان به حساب مي‌آيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، بازار خودروي چين با توجه رشد آن و آينده‌اي که در انتظار آن است، همواره مورد توجه شرکت‌هاي بزرگ جهاني قرار مي‌گيرد. به همين علت با برگزاري نمايشگاه بزرگ خودرو پکن، بسياري از شرکت‌هاي مهم جهان سعي کردند با ارائه محصولات خود در اين نمايشگاه و فروش محصولات خود به چين بخشي از بازار خودروي اين کشور را به خود اختصاص دهند.

بر اساس اين گزارش هيچ کدام از شرکت‌هاي بزرگ خودروسازي جهان در نمايشگاه امسال پکن غايب نيستند. با وجود آنکه فروش بازار خودرو در ماه گذشته در چين در ماه گذشته تاحدود کاهش يافت اما بازار خودروي چين همچنان پويا‌ترين بازار خودروي جهان است.

در سال 2013، فروش خودروهاي نو در چين 14 درصد افزايش يافت. حال آنکه رقم اين شاخص در آمريکا در همين سال کمتر از هشت درصد افزايش يافته بود و در اروپا حتي دو درصد کاهش يافت.

چيني‌ها سال گذشته در مجموع 22 ميليون دستگاه خودرو خريدند که يک چهارم کل فروش جهاني خودروهاي نو را تشکيل مي‌دهد. سال گذشته نيز در چين، مردم بيشتر ترجيح دادند از توليدات شرکت‌هاي داخلي کشورشان خودرو خريداري کنند. علت اين امر نيز آن است که شرکت‌هاي خودروسازي مهم جهان همکاري و سرمايه گذاري‌هاي مشترک خود را با شرکت‌هاي بزرگ خارجي افزايش داده‌اند.

بزرگ‌ترين شرکت خودروسازي با سرمايه گذاري مشترک خارجي، شرکت صنايع خودروسازي شانگ‌هاي نام دارد که 23 درصد کل بازار چين را به خود اختصاص داده است. اين شرکت با شرکت "فولکس واگن" آلمان و "جنرال موتورز" آمريکا سرمايه گذاري مشترک انجام داده است.

شرکت خودروسازي "دونگ فنگ" نيز با اختصاص 16 درصد کل بازار خودروي چين، جايگاه دوم اين بازار را به خود اختصاص داده است. اين شرکت نيز با چندين شرکت از جمله شرکت خودرو سازي نيسان ژاپن، هوندا ژاپن، رنو فرانسه، کيا کره جنوبي، پژو سيتروئن سرمايه گذاري مشترک انجام داده است.

سومين شرکت بزرگ چين که از نظر اختصاص بازار خودروي اين کشور فعال است گروه توليدي "فاو" است که در زمينه توليد انواع خودرو، اتوبوس، کاميون‌هاي سبک، متوسط و سنگين، همچنين ساخت قطعات خودرو فعاليت مي‌کند. اين گروه توليدي نيز با شرکت خودروسازي "تويوتا" ژاپن، "آئودي" و "فولکس واگن" آلمان براي توليد خودرو و فروش آن در بازار چين سرمايه گذاري مشترک انجام داده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار