رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران از صدور کارت الکترونیک مرزنشینی برای هشت هزار و 873 نفر از سرپرستان خانوارهای واجد شرایط در این شهرستان خبرداد.


  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ فرزاد مرادی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای بهمن ماه سال 91 تاکنون در مجموع بیش از 12 هزار سرپرست خانوار این شهرستان برای دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینی ثبت نام کرده اند.
وی افزود: از این شمار درخواست سه هزار و 129 فقره کارت الکترونیک مبادلات مرزی برای سرپرستان خانوارهای مرزنشین این شهرستان صادر و در پنج دفتر پیشخوان دولت آماده تحویل به متقاضیان است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهران با بیان اینکه مبادله های کالا و تجارت مرزی با صدور کارت الکترونیک مرزنشینی به صورت هوشمند انجام و این کارت ها جایگزین دفترچه های کاغذی مرزی می شوندگفت: تجمیع اطلاعات مرزنشینان، نظارت بهتر بر عملکرد تعاونی های مرزنشین، امکان تبادل سریع اطلاعات و تصمیم گیری بهینه در مورد سهمیه ارزی ساکنان مرزی و کالاهای قابل ورود از شاخص ترین اهداف اجرای این طرح است.
بگفته مرادی 16 تعاونی مرزنشینان در استان ایلام وجود دارد که از این شمار هفت تعاونی فعال بوده و بیشترین تعاونی های فعال مربوط به شهرستان مهران با سه تعاونی است.
وی افزود: پنج هزار و 576 سرپرست خانوار عضو تعاونی های مرز نشین مهران هستند و سرپرست خانوارهایی که کارت الکترونیکی مرزنشینی دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به تعاونی های مرزنشینی در خصوص فعال سازی کارت های خود اقدام کنند.
مرادی اضافه کرد: تعاونی های مرزنشینان مجاز به وارد کردن 71 قلم کالا شامل موادغذایی، لوازم خانگی ، لوازم صنعتی، ابزارآلات ، بذر میوه و تره بار و ... به مقدار هر نفر 120 دلار هستند.
شهرستان مرزی مهران با 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق در جنوب شهر ایلام واقع است.
 
 
 
 انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: دریافت ، مرزنشینی ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.