مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۱۶ پروژه بزرگ و کوچک آب و خاک با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و تسهیلاتی در کردستان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، ذوالفقاری : این طرح‌ها شامل 40 مورد انتقال آب کشاورزی با لوله پلی‌اتیلن به طول 20 کیلومتر٬ اجرای 500 هکتار آبیاری تحت فشار٬ 394 مورد حفر٬ تجهیز و برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی٬ دو مورد احداث جاده دسترسی به مزارع به طول پنج کیلومتر٬ 377 مورد احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی٬ پنج مورد احیا و مرمت قنوات به طول 595 متر٬ هفت مورد بازسازی و بهسازی چشمه‌های آب کشاورزی و سه مورد ایجاد ایستگاه پمپاژ آب در سطح 290 هکتار است.
وی اجرای کانال آبرسانی به طول چهار کیلومتر11٬ مورد تجهیز چاه‌های آب کشاورزی٬ 232 مورد تامین آب باغات و اراضی زراعی را از دیگر پروژه‌های آب و خاک در سال گذشته عنوان کرد و افزود: 722 روستا در کردستان از این پروژه‌ها بهره‌مند شده‌اند.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی کردستان به بهره‌مند شدن 2 هزار و 200 خانوار با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر از این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: برای اجرای پروژه‌های یاد شده اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال هزینه شده است.
ذوالفقاری در پایان گفت: از اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌های 60 میلیارد ریال آن  اعتبارات دولتی و 170 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده است.
انتهای پیام/ش
برچسب ها: پروژه ، آب ، خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.