رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین مذاکرات فوری میان کیف و مناطق شرقی و عقب نشینی نیروهای مسلح را از شرق این کشور خواستار شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز، "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین مذاکرات فوری میان کیف و مناطق شرقی و عقب نشینی نیروهای مسلح را از شرق این کشور خواستار شده است.

یانوکوویچ در شهر روستاو آن دون در جنوب غربی روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : « خون شسته نمی شود. بس کنید! مقامات کیف یک قدم با خونریزی فاصله دارند. »

وی خروج فوری نیروهای مسلح اوکراین را خواستار شد که به عنوان نیروهای گارد ملی در لباس نظامی و مسلح به سلاح های خودکار و نارنجک به شرق این کشور اعزام شده اند.

علاوه بر این یانوکوویچ برگزاری همه پرسی در این مناطق را درباره مسائلی چون فدرالی شدن خواستار شد.

وی تاکید کرد انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اوکراین تنها پس از چنین اقداماتی میسر می شود.

یانوکوویچ همچنین از نظامیان خواست از حد خود فراتر نروند و دستورات جنایتکارانه را اجرا نکنند.
پارلمان اوکراین 22 فوریه یانوکوویچ را برکنار کرد و وی بالافاصله به روسیه گریخت.

رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین تاکنون دو کنفرانس خبری و یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگاران آمریکایی و روس در روستاو آن دون داشته است.

از چند روز پیش تاکنون تنش ها در شرق اوکراین پس از رویارویی مسلحانه میان نیروهای امنیتی اوکراین و فعالان هوادار روسیه که خواهان همه پرسی درباره خودمختاری و مناسبات نزدیکتر با روسیه هستند ، شدت گرفته است.

کیف بارها مسکو را مسئول دامن زدن به ناآرامی‌ها در شرق اوکراین معرفی کرده است اما روسیه این اتهامات را رد می کند.

 آمریکا ، روسیه ، اوکراین و اتحادیه اروپا هفته گذشته با امضای بیانیه ای در ژنو از همه طرف ها خواستند از خشونت ، ارعاب یا اقدامات تحریک آمیز به منظور برقراری دوباره نظم در این کشور خودداری کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار