مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در هفته محیط زیست موزه سیار حیات و حش در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان مستقر و در معرض دید عموم قرار می گیرد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، خسرو افسری افزود : در هفته محیط زیست برنامه‌های متنوعی در راستای تنویر افکار عمومی و شناساندن این موضوع پر اهمیت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد : هر چند همگان بر این نکته اذعان دارند که داشتن زمین پاک و محیط زندگی‌ای پاک از شرایط اولیه بقا در این کره ی خاکی است اما گاهی عده ای از انسان‌ها این امر حیاتی را به فراموشی سپرده و چندان توجهی به این مسئله نمی‌کنند.

وی بیان کرد: ایجاد زمین پاک که دیگر حد و مرزی نمی‌شناسد و بحثی فراملی قلمداد می‌شود، تبدیل به موضوعی با اهمیت جهانی شده و بدین منظور دوم اردیبهشت ماه یعنی دومین روز از دومین ماه بهاری، در فصل پاکی و زیبایی، روز جهانی زمین پاک نامیده شده است.

افسری ادامه داد: هر ساله بدین مناسبت در تمام مناطق جهان مراسمی خاص با حضور مردم و مسئولین برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با برگزاری مراسم و دیدارهایی با مسئولین، اقدام به بزرگداشت این روز می‌کند که اهم این برنامه‌ها دیدار با جمعی از مسئولان و مدیران، دیدار با امامان جمعه و جماعات استان، استقرار اتوبوس موزه سیار حیات وحش در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان و برگزاری نمایشگاه نقاشی توسط دانشجویان با موضوعات زیست محیطی بخصوص موضوع زمین پاک است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.