معاون رئیس جمهور گفت: باغ موزه مشاهیر جهان طی دو سال آینده در شیراز ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مسعود سلطانی فر گعت: فاز اول طرح باغ موزه مشاهیر جهان با تخصیص اعتبار 60 میلیارد تومانی طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در بازدید از طرح باغ موزه مشاهیر ، طرح توسعه آرامگاه حافظ را در اولویت دانست و افزود: این طرح شامل باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و گنجینه امن است که اولویت اول ساخت و تکمیل باغ موزه مشاهیر در نظر گرفته شده است و باید تا 2 سال آینده به بهره برداری برسد.

سلطانی فر با بیان اینکه این مجموعه باید طی شش سال به بهره برداری برسد، ادامه داد: تاکنون شاهد اجرایی شدن 20 درصدی این طرح هستیم اما با فاز بندی این مجموعه در اعتبارات و زمان نیز صرفه جویی می شود.

وی با اشاره به جاذبه ها و ظرفیت های طبیعی، تاریخی و مذهبی گردشگری در فارس بیان کرد: اجرای طرح توسعه آرامگاه حافظ تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری این استان و کشور دارد.

عملیات اجرایی طرح توسعه آرامگاه حافظ در سال 87 با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

باغ موزه مشاهیر مشتمل بر 48 باغ چهارنارنج است که با هدف معرفی 48 تن از مشاهیر ادبی ایران و جهان همچون سعدی، خواجوی کرمانی، فردوسی، غزنوی، خیام، نظامی گجوی، عطار، مولانا،، ملک الشعرای بهار، نیما یوشیج، صائب تبریزی، گوته، هگل، شکسپیر، تولستوی، تاگور، دانته است که در شمال مجموعه حافظیه در زمینی به مساحت 2 هکتار و 400 مترمربع ساخته می‌شود .

این مجموعه در قالب طرح عرفان که محدوده دروازه قرآن تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) را در بر می‌گیرد، اجرا می‌شود و آثار تاریخی فرهنگی ارزشمندی مانند، دروازه قرآن، باغ دلگشا، آرامگاه حافظ، هفت‌تنان، چهل‌تنان و بخش‌هایی از دانشگاه شیراز در آن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ساخت ، باغ موزه ، مشاهیر ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.