رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

"آموزش عالی" رشد کیفی را از دست داده است

در بازدیدهای سرزده‌ای که توسط کمیته آموزش عالی مجلس از مراکز آموزشی کشور تاکنون صورت گرفته، مهمترین معضل دور شدن فضاهای آموزشی از توسعه کیفی است.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شعار سال 93 کمیته آموزش عالی مجلس به صورت سرزده از مراکز آموزش عالی، مراکز آموزش و پرورش و مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی بازدید می‌کنند اما آن‌چه در این بازدیدها مشاهده می‌شود رشد کمی بی‌حد و  دور شدن از توسعه کیفی در این مراکز است.

وی گفت: "ساماندهی مراکز علمی کشور" نیازمند "عزم ملی و مدیریت جهادی" است و لذا این مهم در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این بررسی‌ها آنچه مشخص گردید عدم رعایت استانداردهای علمی است خاطرنشان کرد: خروج از وضعیت غیرکیفی مهم‌ترین دغدغه کنونی آموزش عالی کشور است.

وی تصریح کرد: علیرغم رشد کمی در حیطه آموزش به شدت از بعد کیفی فاصله گرفته‌ایم و لذا هدف از این بازدیدهای سرزده شناسایی آسیب‌های آموزش کشور و سوق دادن شتاب از بخش کمی به کیفی هستیم.

وی یادآور شد: باید کشور را به سمت "اقتصاد دانش بنیان" ببریم و برای کیفی‌سازی نظام آموزش همه مسئولین عزمی راسخ و مدیریتی حماسی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار