کری از روسيه خواست به اجرای موافقتنامه اوکراين کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از روسیه خواست به اجرای موافقتنامه اخیر که هدف از آن کاهش بحران در اوکراین است ، کمک کند.
جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت کری صبح روز دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفتگو کرد.
روسیه ، اوکراین ، اتحادیه اروپا و آمریکا روز پنجشنبه در مورد راه هایی برای کاهش تنش ها در اوکراین که بدترین رویارویی بین روسیه و غرب را از زمان پایان جنگ سرد تاکنون در پی داشته است ، توافق کردند.
 ساکی در کنفرانسی خبری افزود کری از روسیه خواست برای کمک به اجرای موافقتنامه ژنو گام هایی جدی بردارد ازجمله اینکه به طور علنی از جدایی طلبان در شرق اوکراین بخواهد ساختمان هایی را که اشغال کرده اند تخلیه کنند.
جی کارنی سخنگوی کاخ سفید نیز گفت :«‌ اگر طی چند روز آینده پیشرفتی حاصل نشود ، ما تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهیم کرد.»
ساکی تصریح کرد کری همچنین از روسیه خواست یک دیپلمات بلندپایه را برای همکاری با ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین منصوب کند تا این مسئله را برای جدایی طلبان روشن سازد که روسیه از موافقتنامه ژنو حمایت می کند و خواستار کاهش تنش ها در اوکراین است.
کری به لاوروف گفت دولت اوکراین نمایندگانی بلندپایه را برای همکاری با ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به شرق این کشور اعزام کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار