مدیر گروه پژوهشی انرژی استان یزد از انعقاد قرارداد علمی پژوهشی استفاده از انرژی های نو در شرکت سنگ آهن بافق خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

ˈ ولی کلانتر افزود: این طرح پژوهشی باعنوان امکان سنجی ساخت نیروگاه خورشیدی از نوع فتوولتائیک در شرکت سنگ آهن، توسط تیم پژوهشی انرژی استان یزد انجام می شود .

مدیر گروه پژوهشی انرژی و سرپرست تیم انرژی های نو مرکز تحقیقات مهندسی استان یزد گفت: انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی رایگان ، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است که در اکثر نقاط جهان به سهولت در دسترس است .

وی ادامه داد: باتوجه به اندازه گیری های انجام شده ، استان یزد دارای یک روز تابستانی با حداکثر میزان تابش خورشید در حدود 1400وات بر مترمربع و یک روز زمستانی 83 وات بر مترمربع است .

کلانتر اضافه کرد: از این نعمت رایگان خدادادی می توان استفاده های بی شماری کرد که یکی از کاربردهای مهم آن تولید برق از طریق سلول های خورشیدی فتوولتائیک است .

استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد در ادامه افزود: سلول خورشیدی فتوولتائیک، نور خورشید را به طور مستقیم دریافت کرده و با توجه به ساختار و جنس آن که از سیلیس و سیلیکون است در آن اختلاف پتانسیل به وجود آمده و تولید الکتریسیته می کند .

بهره گیری از انرژی خورشیدی در شرکت سنگ آهن بافق

وی تصریح کرد: با استفاده از یک مبدل، برق تولیدی از حالت مستقیم به متناوب تبدیل شده و در منبعی به نام باتری ذخیره و مورد استفاده قرار می گیرد .

کلانتر گفت: با توجه به قطب بودن منطقه بافق در خصوص تابش آفتاب سالانه ، تولید برق اضطراری شرکت سنگ آهن ، بدون آلودگی محیط زیست و در زمان های اوج مصرف یکی از اهداف این پژوهش است .

وی ، واحد حکمت بافقی و مجید دهقان شادکامی ، دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تبدیل انرژی را از اعضای گروه پژوهش یاد کرد که در پروژه تولید برق خورشیدی با او همکاری دارند.

این پژوهشگر استان یزد از حمایت های بی دریغ مدیرعامل و دفتر تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن بافق برای گسترش طرحهای علمی ، پژوهشی و دانش بنیان فرزندان این خطه تقدیر کرد و افزود: اطمینان داریم وجود چنین مدیران بلند نظر، مسیرتوسعه شهرستان بافق را تسهیل خواهد کرد/س
برچسب ها: فناوری ، سنگ ، اهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.