مسکو می گوید موضع واشنگتن در قبال معاهده بین المللی و نظامی "آسمان باز" اقدامی غیر سازنده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری ایتارتاس روسیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، وزارت امور خارجه در بیانیه ای موضع گیری واشنگتن در قبال اجرای معاهده نظامی "آسمان باز" را اقدامی غیر سازنده توصیف کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز به شدت از موضع گیری واشنگتن در قبال این معاهده انتقاد و آن را اقدامی غیر سازنده قلمداد کرد.

"آلکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در سخنانی گفت:متاسفانه طرف آمریکایی مدتی طولانی است که موضع گیری غیر سازنده ای را در قبال بررسی "سامانه های کنترل دیجیتال روسیه" اتخاذ کرده است.وی گفت:آمریکا شرایطی را وضع کرده است که در این معاهده ذکر نشده است.

وی ادامه داد،مسکو امیدوار است تصمیمات سیاسی در روند اجرای معاهده تاثیر گذار نباشد و مشارکت کنندگان در این معاهده باید به دقت به تعهدات خود پایبند باشند.

گفتنی است، معاهده آسمان باز برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی تهیه و سرانجام در سال ۲۰۰۲ میلادی به تصویب ۳۴ کشور جهان رسید و به موجب آن امضا کنندگان این معاهده پذیرفتند که هواپیماهای کشورهای امضا کننده این معاهده بتوانند بدون هیچ گونه مزاحمتی و به راحتی از آسمان کشورهای دیگر عبور کنند.

بر اساس این گزارش، در ماه جاری میلادی و با توجه به بالا گرفتن تنش ها میان مسکو و واشنگتن، برخی از اعضای کنگره از اوباما خواسته بودند تا از دادن مجوز برای هواپیماهای جدید روسی خودداری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار