یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت: "جو بایدن" معاون رئیس جمهور این کشور در سفر دو روزه خود به کیف پایتخت اوکراین یک بسته کمک فنی به این کشور را که شامل کمک در بخش انرژی و اقتصادی است اعلام خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،  یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز دوشنبه گفت: "جو بایدن" معاون رئیس جمهور این کشور در سفر دو روزه خود به کیف پایتخت اوکراین یک بسته کمک فنی به این کشور را که شامل کمک در بخش انرژی و اقتصادی است اعلام خواهد کرد.

این مقام آمریکایی در مصاحبه با خبرنگاران در داخل هواپیمای بایدن افزود این کمک اساسا دربرگیرنده دانش فنی به منظور تقویت راندمان انرژی و همچنین تولید گاز طبیعی در اوکراین است.

وی تصریح کرد این کمک اقتصادی شامل تیم‌های آمریکایی خواهد بود که به اوکراین کمک خواهند کرد تا کمک بین المللی به این کشور در همه بخش‌های اوکراین به کار گرفته شود.
بایدن در این سفر همچنین درباره کمک امنیتی غیرمرگبار اخیر آمریکا برای اوکراین گفتگو خواهد کرد.

بایدن روز دوشنبه وارد کیف شد و قرار است روز سه شنبه نشست‌هایی را با مقامات اوکراین برگزار کند.

سفر وی درپی موافقتنامه هفته گذشته در ژنو با هدف جلوگیری از آغاز یک درگیری گسترده تر در اوکراین انجام شده است. جدایی طلبان طرفدار مسکو همچنان کنترل ساختمان‌های دولتی را در بخش‌هایی از شرق اوکراین در اختیار دارند و آمریکا تهدید کرده ممکن است تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه روسیه اعمال کند.

این مقام آمریکایی گفت سفر بایدن به کیف که سطح بالاترین سفر یک مقام آمریکایی به اوکراین از آغاز بحران در این کشور به شمار می‌رود درپی گفتگوها با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار