اعلام انتقال هشتاد درصد از زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج دروغ بودن اتهامات آمریکا و اروپا علیه دولت سوریه را ثابت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه المیادین گزارش داد: اعلام انتقال هشتاد درصد از زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج دروغ بودن اتهامات آمریکا و اروپا علیه دولت سوریه را ثابت کرد. 

 گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گفت: بر اساس اعلام "سیگرید کاگ" نماینده مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، دولت سوریه هشتاد درصد از زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل داده است. آمریکاییها و اروپاییها پیش از این دمشق را به تعلل و کوتاهی در تحویل مواد شیمیایی متهم می‌کردند. 

با ادامه روند کنونی دولت سوریه بر اساس زمان تعیین شده خواهد توانست تا پایان ماه ژوئن آینده همه سلاح های شیمیایی خود را به میزان هزار و سیصد تن به خارج منتقل کند. 

در ادامه این گزارش آمده است: غربی‌ها موجی از انتقادات را از دمشق به علت پایبند نبودن به انتقال سلاح‌های شیمیایی از سوریه مطرح می‌کردند. 
دولت سوریه درگیری‌ها با گروه‌های مسلح به ویژه در اطراف حلب، حمص و حومه شمالی لاذقیه را علت این تاخیر اعلام می‌کرد. 

با پیشروی ارتش سوریه و تسلط آن بر جاده‌های اصلی انتقال مواد شیمیایی، دمشق خواهد توانست به تعهد خود در زمان تعیین شده در دو ماه آینده عمل کند. 

کشتی‌های نروژی و دانمارکی با حمایت کشتیهای روسی و چینی مواد شیمیایی سوریه را به بندری در ایتالیا منتقل می‌کنند. این مواد سپس به کشتی آمریکایی منتقل خواهد شد که تجهیزات لازم برای منهدم کردن این مواد شیمیایی را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار