شهین‌دخت ملاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: زنان می‌توانند در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و با سمت و سو‌دادن اعتبارات و منابع به این سمت نقش موثری را در اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اعمال کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری در نخستین همایش تجلیل از بانوان جهادگر شهر تهران با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) و نیز تولد امام خمینی(ره) گفت: نقشی که امام و جایگاهی که ایشان برای زنان پس از پیروزی انقلاب به آن تاکید داشتند این بود که زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند.

معاون امور زنان ریاست جمهوری ادامه داد: حضرت فاطمه(س) الگوی هر زن مسلمانی است که می‌خواهد خویش را بشناسد و نقش بی‌بدیل آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران 8سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و تاامروز همواره مشاهده کرده‌ایم و ایام و مناسبت‌های ملی فرصتی است برای بازخوانی وضعیت موجود این نقش‌آفرینان که می‌بایست به آن توجه ویژه ای کرد.

وی افزود: اکنون ما در شرایطی بسر می‌بریم که براساس شرایط جهانی و نامگذاری سال گاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" و نیر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که از جمله آن درون‌زا بودن، متکی بودن و دانش محور بودن و جایگاه زنان در آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

ملاوردی در ادامه بیان داشت:زنان نیمی از جمعیت کشور و در واقع نیمی از سرمایه‌های کشور هستند و نه عقل بشری و نه مباحث مدیریتی حکم می‌کند که این بخش را نادیده بگیریم و زنان بخش بزرگی از عزم ملی و مدیریت جهادی هستند.

وی افزود: کشور برای پیشرفت و توسعه خود نیاز به همگامی زنان دارد چراکه زنان در بالاترین سطح به آموزش و آگاهی دست یافتند و در منافع ملی و توسعه این منافع نقشی مهم ایفا می‌کنند.

ملاوردی تصریح کرد: در دولت جدید و با رویکرد جدید برای رسیدن به عدالت اجتماعی که شامل عدالت سیاسی، قضایی و عدالت جنسیتی این امکان داده خواهد شد تا به صورت متعادل در میان نقش‌های زنان تعادل ایجاد شود.

معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: نقش زنان در حوزه اقتصاد و فرهنگ و نیز در تولید ملی بر هیچ کس پوشیده نیست.
زنان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و با سمت وسوق دادن اعتبارات به این سمت در اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها  نقش بسزایی دارند.

ملاوردی خاطرنشان کرد: نقش زنان در این سرمایه در واقع کفران نعمت و سرمایه سوزیست و باید به زنان و جوانان در این موضوع توجه ویژه ای شود و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با جلب مشارکت آنان برای حل مشکلات جامعه دولت و نظام گام‌های موثری بردارند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار