سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی همزمان با دهه کرامت در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،قلعه‌شاخانی گفت: این جشنواره در 5 بخش شعر ملی، شعر بین‌المللی، داستان کوتاه ملی، تجلیل از کارکنان مبلغ و مروج فرهنگ رضوی و مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش ملی شعر شامل سروده‌های رضوی شعرا و ادبای کرد متقاضی ساکن مناطق کردنشین کشور بوده و در بخش بین‌الملل نیز سروده‌های نبوی و رضوی شعرا و ادبای کرد ساکن نقاط مختلف جهان داوری می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: بخش ملی داستان کوتاه مختص به آثاری بوده که در قالب داستان کوتاه و به زبان کردی در وصف امام رضا (ع) نوشته شده است.

قلعه‌شاخانی گفت: با توجه به تقارن ایام دهه کرامت با گرامیداشت هفته دولت بخش ویژه تجلیل از کارکنان مبلغ و مروج فرهنگ رضوی به تجلیل از کارکنان هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار که مبلغ و مروج فرهنگ رضوی در سراسر کشور بوده‌اند، اختصاص دارد.

وی افزود: بخش تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی نیز به تجلیل از هنرمندان، شعرا، نویسندگان و ادبای کردی تعلق دارد که شامل آثار مکتوب و فاخری بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه معصومین (ع)، جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

قلعه‌شاخانی خاطرنشان کرد:آخرین مهلت دریافت آثار به دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی 20 مردادماه خواهد بود و زمان اعلام بررسی اولیه آثار اول شهریورماه است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.