مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه حداکثر 50 هکتار فضای گلخانه‌ای در استان ایجاد می‌شود و امکان تحقق بیشتر از این میزان در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،پورحبیبی با اشاره به وجود 13 هکتارفضای گلخانه در کردستان گفت: 10 هکتار از فضای گلخانه ای استان به کشت سبزی و صیفی و سه هکتار هم به تولید گل و گیاهان زینتی اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: از میزان کل فضای گلخانه ای موجود استان 10 هکتار آن در طی مدتی  که از برنامه پنجم توسعه گذشته ایجاد شده است.
مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: هم‌اکنون دو مجتمع گلخانه‌ای در استان زیرساخت‌های آن به اتمام رسیده و آماده تحویل به علاقمندان به ویژه فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی است.
بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مي بايست 239 هکتار گلخانه در کردستان ایجاد مي شد که بعد از سه سال از آغاز این برنامه تنها 10 هكتار در اين استان ایجاد شده است و در مدت باقی مانده نیز امکان تحقق این مهم در استان وجود ندارد كه علاوه بر عملي نشدن اين وعده، بخش زيادي از گلخانه هاي ايجاد شده در اين استان نيز قبل از رويش خشكيدند.
با گذشت حدود سه سال از آغاز برنامه پنجم توسعه، تنها  10 هکتار فضای گلخانه‌ای در کردستان ایجاد شده است و در طول دو سال باقی مانده از این برنامه باید226 هکتار دیگر گلخانه در استان ایجاد شود./س

برچسب ها: گلخانه ، سبزی ، زیرساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.