سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با استاندار اردبیل دیدار و در خصوص مسایل اقتصادی و سرمایه گذاری در طرح های مشترک گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در این دیدار استاندار اردبیل با اشاره به این که استان اردبیل و آذربایجان از نظر مدنیت و زبان مشترک بوده و در این راستا رییس جمهور آذربایجان اخیرا به ایران مسافرت و با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور کشورمان دیدار کرد ، گفت: امیدواریم این دیدارها منجر به نزدیکی بیش از پیش دو ملت و دو کشور شود.
مجید خدابخش اغلب شهرستان های استان را مستعد برای سرمایه گذاران آذربایجانی در عرصه های گردشگری و اقتصادی عنوان کرد و افزود: دولت ایران از سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی جهت فعال سازی حوزه های اقتصادی و تولیدی حمایت جدی داشته و این سرمایه گذاری ها باعث گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور به ویژه استان اردبیل با جمهوری آذربایجان شده و رونق اقتصادی دو کشور را فراهم می آورد.
وی در خصوص راه آهن اردبیل – میانه نیز گفت : به زودی یک میلیارد دلار از محل فاینانس چینی به این طرح اختصاص پیدا کرده و تا دو هفته دیگر پیمانکار چینی نیز معرفی شده و کارها سریع تر پیش خواهد رفت.
خدابخش از سرمایه گذاران آذری دعوت کرد به استان اردبیل سفر کنند و از نزدیک با قابلیت ها و طرح های استان بازدید کنند.
وی گفت: روزانه 3 هزار تبعه آذری از مرز بیله سوار وارد استان اردبیل می شوند و این نشانگر روابط صمیمانه بین اتباع دو کشور است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.