رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، گفت: ورود و حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد، ارتباط نزدیک و رابطه مستقیمی با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران در ادامه نشست‌های بررسی راهکارهای تحقق سیاست‌ ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، روز گذشته (یکشنبه 31 فروردین ماه) جلسه‌ای با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در محل این مرکز برگزار شد.
 
در این جلسه اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مستقر در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دفاتر مختلف مرکز پژوهش‌ها گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی در این مرکز، ارائه دادند.
 
جلالی در این جلسه که با حضور معاونان و پژوهشگران مرکز پژوهش‌ها مجلس برگزار شد، با بیان اینکه باید زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به سرعت ایجاد شود، گفت: در حوزه وظایف قوه مقننه برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باید دو حوزه تقنین و نظارت در این زمینه فعال‌تر شوند.
 
وی با تاکید بر اولویت قراردادن موضوع اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف، افزود: در حرکت به سمت‌ اقتصاد مقاومتی باید از شعارزدگی و کارهای سطحی خودداری شود اقتصاد مقاومتی موضوعی مهم و فرابخشی است، از همین‌رو باید از نگاه بخشی به آن جلوگیری شود.
 
رییس مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف در تحقق اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: موضوع اقتصاد مقاومتی نیاز به حرکت هماهنگ دستگاه‌های مختلف دارد تا در نهایت نتایج حاصله در حوزه قانونگذاری و اجرا هم راستا به یک مقصد ختم شود.
 
جلالی همچنین با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، گفت: ورود و حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد، ارتباط نزدیک و رابطه مستقیمی با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.
 
وی درباره برنامه‌های حوزه قانونگذاری در موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی، توضیح داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با آسیب شناسی قوانین موجود، چرایی عدم اجرای برخی قوانین، وجود قوانین معارض و خلاء قوانین مطلوب مورد بررسی قرار گیرد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، تصریح کرد: در فعالیت‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی باید از جزیر‌ه‌ای عمل کردن پرهیز شود.
 
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار