فرمانده‌ یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طی یک گشت و پایش دو ساعته ماموران اجرایی به یک مورد فروش لایه‌های واژگون در حوالی میدان ونک برخورد کردند.

اسماعیل میران‌زاده فرمانده‌ یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: به دنبال گشت و کنترل دو ساعته به منظور برخورد با مراکز غیر مجاز خرید و فروش جانوران وحشی در سطح تهران ماموران اجرایی یگان به یک مورد فروش لاله‌های واژگون در حوالی میدان ونک برخورد کردند.

وی ادامه داد: تعداد 61 شاخه لاله واژگون از فرد متخلف کشف و ضبط و به اداره کل محیط زیست استان تهران منتقل شد.

وی در خصوص اهمیت این گونه‌ی گیاهی اظهار داشت: لاله ی واژگون گیاهی است از راسته‌ی سوسن سانان که گل دهی آن از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود. همچنین این گل، علفی پیاز دار و چند ساله است که تا کنون 15 گونه‌ی آن در کشور شناسایی شده است.

فرمانده‌ یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: در برخی از نقاط کشور این گیاه را اشک مریم یا لاله‌ی اشک می‌خوانند و مشهور ترین دشت لاله‌ی واژگون در استان چهار محال و بختیاری می‌باشد و به دلیل ارزش بالای این گیاه دشت مذکور به عنوان اثری طبیعی ملی ثبت شده است.

میران زاده ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم از خرید لاله‌ی واژگون خودداری کرده چرا که هرگونه استقبال و خرید این گونه باعث صدمه به این گونه‌ی گیاهی و ناآگاهانه به انقراض آن کمک می‌کنند، چرا که این گیاه در خارج از زیستگاه خود عمر کوتاهی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده‌ هرنوع خرید و فروش گیاهان و جانوران وحشی محیط زیست استان تهران را با شماره تلفن‌های 77359564 و 77355781 الی 4 در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار