5 نفر به اتهام دست داشتن در حملات سال 2003 در عربستان به اعدام محکوم شدند

دادگاهی در عربستان پنج نفر را به اتهام دست داشتن در حمله انتحاری به یک مجتمع مسکونی اتباع کشورهای غربی در ریاض در سال 2003 به اعدام محکوم کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز از ریاض، دادگاهی در عربستان روز یکشنبه پنج نفر را به اتهام دست داشتن در حمله انتحاری به یک مجتمع مسکونی اتباع  کشورهای غربی در ریاض در سال 2003 به  اعدام محکوم کرد .

 دادگاه جزایی ریاض همچنین 37 تن دیگر از متهمان این حمله را به اتهام  همکاری با عاملان حمله انتحاری به یک مجتمع مسکونی در شمال شرق ریاض  بین 3 تا 35 سال زندان محکوم کرد .دادگاه ریاض در حکم دیروز خود پنج تن از عاملان اصلی  حمله انتحاری سال 2003 را در شمال شرق ریاض  به اعدام  محکوم کرد .

حملات و انفجارهای عناصر وابسته به القاعده در عربستان به مدت سه سال  تا سال 2006  ادامه یافت و به کشتار صدها نفر  و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در مناطق مختلف این کشور منجر شد .

دولت عربستان با تشدید حملات نظامی در سراسر این کشور توانست حملات القاعده را در سال 2006 متوقف کند و بیش از 11 هزار نفر را نیز بازداشت و زندانی کند.

پس از سال 2006  عناصر القاعده  از عربستان به یمن فرار کردند و در سال 2009 گروهی محلی تندرو  موسوم به شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان را تشکیل دادندکه یکی از خطرناک ترین شاخه القاعده در جهان محسوب می شود . 

 دادگاه عربستان در ماه‌های اخیر صدها تن از عناصر تندرو وابسته به القاعده را محاکمه و شمار

 زیادی از انان را به زندان و تعدادی را هم به اتهام دست داشتن در حملات سالهای 2003 تا 2006  در عربستان و یا مشارکت و معاونت در جنگ های عراق و افغانستان به اعدام محکوم  کرد .

انتهای پیام/


برچسب ها: عربستان ، اتهام ، دادگاه ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار