چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران نخستین بار در کشور با حضور 30 کشور تحت بنیاد ملی نخبگان در شیراز برگزار می شود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر جشنواره افزود: علاوه بر پروفسور وردش رئیس فدارسیون بین المللی مخترعین جهان ، تعدادی از اعضای هیت رئیسه این مرکز و همچنین مخترعان از کشور های مجارستان، کرواسی، آلمان ، رومانی، نیجریه ، مصر، عراق، لبنان،بوسنی،چین،کره،تایلندو فرانسه در این جشنواره حضور دارند .

جباری با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مسابقه و نمایشگاه تجاری سازی به ارائه اختراعات و طرح های شرکت کنندگان می پردازند افزود: دربخش مسابقه از بین 600 طرح پیشنهادی پس از داوری 40 داور 160 طرح داخلی و 60 مورد خارجی انتخاب شد که این تعداد را در جشنواره شرکت می دهیم و 50 طرح تخصصی در رشته های مختلف مدال های طلا، نقره، برنز، جایزه ویژه و همچنین جایزه پژوهانه را دریافت می کنند.

وی گفت: در نمایشگاه ، مراکز رشد فناوری و شرکت های تجاری سازی نیز فعالیتهای خود را ارائه می دهند .

وی افزود: طرحهای دریافت شده شامل گروههای تخصصی رشته های مهندسی برق، مکانیک ، کشاورزی ، عمران ، کامپیوتر ، پزشکی ، نفت و علوم پایه است .

جباری بیان کرد: این جشنواره 2الی 4 اردیبهشت ماه امسال در مجتمع فرهنگی پیام مخابرات فارس برگزار می شود و تمام علاقه مندان می توانند در این مسابقه و نمایشگاه شرکت کنند ./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.