وزیر کشور گفت: باید به دنبال یک طرح و برنامه جامع باشیم تا به امنیت پایدار در کشور دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در گردهمایی مشترک معاونین برنامه‌ریزی، اشتغال و مدیران کل دفاتر هماهنگی‌های امور اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور گفت: ضعف در دو حوزه برنامه‌ریزی و فعالیت اقتصادی در منطقه به دو موضوع برمی‌گردد که یکی از موارد آن عقب افتادگی تاریخی در کشور است.
 
وی افزود: اگر بخواهیم عقب افتادگی تاریخی را اصلاح کنیم بای د نگاه جامعی را در زمینه برنامه‌ریزی اتخاذ کنیم.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی آمایش سرزمینی را ابلاغ کرده‌اند، باید نگاه توسعه‌ای درباره این موضوع داشته باشیم و ذهن خود را نسبت به آن درگیر کنیم.
 
وزیر کشور تاکید کرد: ما در استان‌ها مشکل منابع نداریم بلکه باید در راستای تجهیز و مدیریت این منابع وارد عمل شویم.
 
رحمانی‌فضلی خاطر نشان کرد: باید مسایل حاشیه‌ای کنار گذاشته و به دنبال یک طرح و امنیت پایدار در جامعه باشیم.

وزیر کشور با اشاره به سفرهای رئیس‌جمهور و معاون اول وی به استان‌های مختلف کشور گفت: نباید در این سفرها فقط یک حرف شنیده شود و نباید بودجه استانی هم مثل گوشت قربانی شوند لذا بنده از ستاد وزارت کشور و آقای فروزان‌فر که متولی این کار است می‌خواهم به صورت جدی در این حوزه فعالیت کند.  
 
وی با بیان اینکه ایجاد خلاقیت و نوآوری در کارها بسیار مهم است، تاکید کرد: در زمینه ترافیک تهران جلساتی قبل از انقلاب اسلامی برگزار می‌شد،بنده صورت آن جلسات را دیدم و متوجه شدم حرف‌هایی که آن زمان مطرح بود با طرح‌های کنونی یکی است و صد سال قبل نیز روزنامه‌ها همین مطالب را می‌نوشتند.
 
وزیر کشور تصریح کرد: از معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور درخواست دارم تا نخبگان و اهالی تجربه را جمع کنند چرا که ما خود را خدمتگذاران دستگاه‌های اجرایی می‌دانیم و از دیگران می‌خواهیم برای هماهنگی و خدمت به این‌جا بیایند تا کارها به خوبی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه من از معاون اقتصادی استانداران می‌خواهم بودجه سال 93 را ملکه ذهن خود کنید، تاکید کرد: در بعضی از مناطق مجبوریم هزاران نیرو برای تامین امنیت بگذاریم که این شیوه جواب نمی‌دهد لذا باید به دنبال امنیت پایدار باشیم.
 
وی تاکید کرد: اداره کشور برگرفته از 75 میلیون جمعیت است و ما منابع کافی در اختیار داریم فقط نیازمند یک همت والا هستیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، برنامه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار