رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از کلنگ زنی سامان سراهای ویژه کودکان تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران امروز در اولین نشست خبری سال 93 خود با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد کمیته‌ی اجتماعی در شورای چهارم گفت: کمیته‌ی اجتماعی یکی از 9 کمیته‌ی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر است که در این دوره شکل گرفته و این ویژگی تعدد کمیته‌های به واسطه‌ی بیشتر شدن اعضا موجب تخصصی تر شدن مباحث شده است.

رئیس کمیته‌ی اجتماعی ادامه داد: یکی از موضوعات تخصصی که همواره در این کمیته به آن تاکید شده، تشکیل کار گروه زنان در کنار کار گروه‌های آسیب‌های اجتماعی شهر تهران، کار گروه کودک، کار گروه مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، کار گروه معلولین و جوانان به صورت اختصاصی است.

* تشکیل مجمع زنان تصمیم ساز کشور

وی افزود: در حوزه‌ی زنان یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها که در صحبت‌هایی که با معاونت زنان ریاست جمهوری انجام شد، مورد تاکید بود، پیشنهاد تشکیل مجمع زنان تصمیم ساز کشور است که با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل نهاد فرا قوه‌ای ویژه زنان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

دانش ور در ادامه بیان داشت: نکته‌ی دیگر در حوزه‌ی زنان بحث بنیاد خانواده است که در برنامه ریزی 5 ساله شهرداری به تحکیم بنیاد خانواده بسیار پرداخته شده و به دلیل آمار‌های هشدار دهنده به ویژه در آمارهای طلاق و اعتیاد برنامه ریزی های دقیقی در این حوزه احساس می‌شود.

وی ادامه داد: اکثر کرسی‌های دانشگاه‌ها در حال حاضر توسط زنان تشکیل شده که آگاهی بالایی به آنان بخشیده اما پرسش اینجاست که با وجود این فرصت‌های خوب برای زنان چه شده که آمار طلاق در کشور رو به افزایش است و باید تدبیری برای حل این بحران اندیشیده شود.

* تخصیص میزهای مشاوره‌ای رایگان در پایتخت

دانش ور در ادامه تصریح کرد: شهرداری در حوزه‌ی‌ زنان می‌تواند زیر ساخت‌های بسیار خوبی را فراهم کند، از جمله سراهای محلات که بسیار کمک کنند است و نیز تخصیص میزهای مشاوره‌ای رایگان در این مکان‌ها برای تبادل نظر‌ها بسیار کمک کننده است.

* احداث سامان سراهای ویژه کودکان تا 3 ماه آینده در پایتخت

وی افزود: در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از معضلاتی که با آن روبرو هستیم کودکان کار، اعتیاد و کارتن خواب‌ها هستند که سال گذشته برنامه‌های خاصی در این خصوص اجرا شد و امسال نیز احداث سامان سراهای ویژه کودکان در دستور کار است که تا 3 ماه آینده کلنگ آن زده خواهد شد و در کنار آن نیز پیشنهاد کمپ ترک اعتیاد ویژه کودکان نیز در حال بررسی است.

دانش ور در ادامه اذعان داشت: در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی یکی از مواردی که در این کمیته به آن توجه می‌شود اختصاص اتاق‌های فکر با حضور دستگاه‌های زیربط در حوزه‌هایی نظیر آسیب‌های نو پدید مانند اعتیاد اینترنتی، موبایل، چت روم، و ازدواج های اینترنتی که در دستور کار شورا و این کمیته قرار دارد.

* 100 شرکت در اردیبهشت یک روز عام المفعه کار می‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به تشکیل حوزه‌یهایی در خصوص مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی گفت: در این زمینه میبایست شرکت‌هایی که به مسئولیت اجتماعی عمل می‌کنند، متمایز با سایر شرکت‌ها قلمداد می‌شوند و در حال حاضر در همین ماه جاری(اردیبهشت ماه) مقرر شده 100 شرکت به صورت داوطلبانه یک روز کارکنانشان به صورت عام المنفعه کار کنند.

دانش ور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه آمارها در حال حاضر نشان می‌دهد یک سوم زنان کارگر پس از مرخصی زایمان از محل کار خود اخراج می‌شوند، گفت: در حوزه‌ی بانوان در سال 93 افزایش بودجه‌ی 3 میلیاردی را داشتیم که بودجه‌ی بسیار خوبی است و برای سال 94 نیز در حوزه‌هایی که کسب و کار‌هایی با اشتغال زنان فراهم می‌کنند، طرح‌ها و تشویق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد و به این دلیل امسال اجرایی نخواهد شد که هنوز زیر ساخت‌های لازم مهیا نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار