دکتر حمیدی از الزام راه اندازی بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: وجود فارغ‌التحصیلان چنین رشته‌ای برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان الزامی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، حمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش امروز اول اردیبهشت در مراسم اولین روز هفته سلامت در مدرسه دخترانه فرزانگان گفت: آموزش و سلامت یک وظیفه عمومی است که در قانون اساسی کشور به عنوان یک وظیفه بر عهده دولت مردان قرار گرفته است و تاکید شده است در حال حاضر آموزش و پرورش با داشتن ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون همکار فرهنگی ظرفیت خوبی برای توسعه کشور در وجوه مختلف را فراهم کرده است. 

وی افزود: حوزه بهداشت از جمله مطالبی است که به صورت محوری مد نظر آموزش و پرورش قرار گرفته است که در همین راستا وزارت آموزش و پرورش در کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی و متوسطه به بحث بهداشت فردی، بهداشت عمومی، افزایش سطح دانش و سلامت جامعه پرداخته است و این نشان می‌دهد که این وزارت خانه وظیفه سنگینی در قبال آموزش دارد. 

وی عنوان کرد: سواد سلامت زمانی معنا پیدا می‌کند که به رفتار تبدیل شود و به عمل بی‌انجامد بنابراین هر چه ارتباط بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تنگاتنگ شود برنامه‌های حفظ سلامت موفقیت آمیز‌تر خواهد بود. 

حمیدی با بیان اینکه در تلاش هستیم که نیروی انسانی بهداشت مدارس را تکمیل کنیم، تاکید کرد: قرار است در دانشگاه فرهنگیان رشته بهداشت مدارس را راه اندازی کنیم و از مسئولان وزارت بهداشت درخواست همکاری برای ایجاد این رشته داریم چرا که جای تحصیل کردگان این رشته در مدارس خالی است و از این طریق می‌توانیم این نیاز را برطرف کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه باید از توانمندی دانش آموزان برای ترویج بهداشت استفاده کنیم که در همین راستا طبق سیاست‌های کلی ابلاغی که چند بند به نوجوانان و جوانان پرداخته شده برنامه‌هایی در حال برنامه ریزی است که امیدواریم هر چه زود‌تر آنها را عملیاتی کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار