رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی بوشهر گفت: همزمان با ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها عملیات اجرایی ۳۲ طرح بزرگ عمران شهری در بوشهر آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، مهرزاد آسایش صبح امروز در نشست شورای اسلامی شهر بوشهر با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: با توجه به نقش تاثیر گذار بانوان در جامعه باید زمینه‌های بهره وری لازم از زنان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه فراهم شود و توانایی‌های آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای شهر بوشهر با تاکید بر نام‌گذاری یک میدان در بوشهر به نام مادر تصریح کرد:  به منظور ازج نهادن به مقام زنان می توان یک میدان شهر بوشهر را با تندیس حضرت فاطمه زهرا (س) ویا تندیس مادر مزین شود.

وی با بیان اینکه پارک بانوان باید مختص به بانوان باشد افزود: وقتی پارک بانوان مختص بانوان است امکان استفاده اختصاصی بانوان از آن وجود ندارد می توان به فقر امکانات مورد نیاز بانوان در بوشهر پی ببریم.

آسایش با تاکید بر اتصال پارک دانشجو به  پلاژ بانوان افزود: پارک دانشجو مورد استقبال زیاد شهروندان قرار نمی‌گیرد بنابراین می توان قسمتی از آن به پلاژ بانوان متصل شود تا زمینه بهروری بیشتر از این مکان فراهم شود.

وی با اشاره به  9 اردیبهشت ماه روز شوراها  خاطرنشان کرد: این روز در صورتی ماندگار است که بتوانیم کار چند پروژه بزرگ عمران شهری مورد نیاز شهروندان نظیر پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی (ره) را آغاز کنیم .

رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای شهر بوشهرتصریح کرد: همزمان با 9 اردیبهشت ماه روز شوراها عملیات اجرایی 32 طرح بزرگ عمران شهری در بوشهر آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر بوشهرنیز با صحه گذاشتن به صحبت های آسایش پیرامون راه ماندگارتر شدن روز شوراها در اذهان عمومی، اظهار داشت: می توان کار 32 پروژه بزرگ سال جاری را در این روز شروع کنیم تا این روز برای مردم متفاوت تر از قبل نمود داشته باشد.

عبدالخالق برزگر زاده رئیس شورای شهر بوشهر ابراز کرد: در صورت شروع کار 32 پروژ در روز شوراها این امکان وجود دارد که در از این تعداد ،طرح های زیادی از آنها حین انجام کار رها شود که این صورت خوشی برای شورا و حتی شهروندان نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر نیزاز اختصاص 400 میلیون تومان به طرح مطالعاتی اصلاح ترافیک بوشهر برای 20 سال آینده خبر داد.

  نصرالله اسدی  با تاکید بر روشنایی بزرگراه امام علی(ع) بوشهر گفت: تا قبل از اینکه در بزرگراه امام علی (ع)  حادثه ای برای شهروندان رخ بدهد باید روشنایی این بزرگراه تامین شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر خاطر نشان کرد: مبلغ 400 میلیون تومان برای طرح مطالعاتی اصلاح ترافیک بوشهر برای 20 سال آینده در نظر گرفته شده است تا مشکلات احتمالی در موضوع ترافیک بوشهر برای سالهای آتی را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

وی تصریح کرد: چهار دوره شش ماهه برای مطالعه اصلاح ترافیک بوشهر در نظر گرفته شده و برای هرکدام ازسالهای 92 و 93 مبلغ 200 میلیون تومان محسوب شده است.

توسلی شهردار سابق بوشهر نیز اظهار کرد: در صورت انجام ندادن دو کیلومتر طرح حفاظت شیب در اطراف گذر 75 متری امام علی (ع) این احتمال وجود دارد که 40 میلیارد تومان این طرح عملا از بین برود.

دیگر عضو شورای شهر بوشهر نیز با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین روز مادر و روز زن اظهار کرد: در 35 سال کارنامه جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی به گسترش توانمندیها و نقش زنان صورت گرفته  که این امر موجب شده در جامعه انبوهی از بانوان فرهیخته و کاربلد تربیت شوند.

الهام بارگاهی بیان کرد: زنان فرهیخته و کاربلد سرمایه های اجتماعی و ملی ارزشمندی هستند که به درستی می توان از آنها برای رسیدن به اهداف متعالی جامعه استفاده شود.

وی افزود: باید محل مناسبی برای نمایش دادن پوشش های مورد تایید برای بانوان در نظر گرفته شود تا لباس های الگوی بانوان به نحو مطلوبی برای آنها معرفی شود.

عضو شورای شهر بوشهر افزود: وقتی حضرت فاطمه (س) الگوی زنان جامعه محسوب می شود پس باید رفتارمان نیز بازگو کننده افکارمان باشد و این بدین معنی نیست که لباس عربی بپوشیم بلکه باید رعایت حریم ها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ساعاتی از پارک بانوان نیز باید به بانوان اختصاص پیدا کند تا آنها بهتر بتوانند از فضایی که مختص به خودشان نیز هست استفاده کنند.

بارگاهی گفت: در فضاهای عمومی نظیر پاساژها و مجتمع های تجاری نیزباید ساعاتی به بانوان پیدا کند تا آنها نیز ساعاتی برای خودشان داشته باشند.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بوشهر ، عمران ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.