نماینده مردم مناطق عباس آباد، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در غرب نیازمند افزایش ظرفیت تولیدی انرژی برق در این منطقه است.

ˈ شمس الله شریعت نژاد ˈ در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری افزود : با وجود توسعه مناطق شهری، روستایی و اجرای طرح های صنعتی ، گردشگری و کشاورزی هنوز زیر ساخت ها از جمله تامین انرژی برق در غرب مازندران فراهم نیست.

وی اظهار داشت : به عنوان نمونه پایانه گل و گیاه شمال کشور واقع در سلمانشهر و مجتمع اقامتی، گردشگری و پذیرایی عظیم زاده واقع در عباس آباد از جمله طرح هایی هستند که برای بهره برداری با مشکل تامین برق مواجه هستند.

او افزود : این درحالی است که در دیگر استان ها سرمایه گذاران با چنین مشکلی مواجه نیستند و از سال های قبل چنین بستری کاملا فراهم شده است.

این نماینده مجلس از مسوولان بویژه فرمانداران غرب مازندران خواست تا برای رفع این مشکل جلسه ای با حضور مسوولان استانی شرکت های امور توزیع و انتقال برق در این منطقه برگزار کنند.

عملیات اجرایی طرح ساخت نخستین نیروگاه گازی 554مگاواتی غرب مازندران که درسال 86 در نوشهر آغاز شد، تاکنون به دلیل مشکلات زیست محیطی و تخصیص ندادن اعتبار به بهره برداری نرسیده است.

افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه های اشتغال،کمک به افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ، تشویق، حمایت و جذب سرمایه گذاری غیردولتی در بخش نیروگاهی، پاسخ به نیاز روز افزون مصرف برق منطقه و افزایش روحیه خودباوری بااتکا به توانمندی های مدیریتی ، فنی و مهندسی و اجرایی در داخل کشور از جمله اهداف این طرح اعلام شد.

شهرستان های نور، نوشهر ، چالوس، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر با بیش از 700 هزار نفر جمعیت در غرب مازندران سالانه پذیرای میلیون ها مسافر هستند.

غرب مازندران 480 هزار مشترک برق دارد که 84 درصد از این تعداد، مشترکان خانگی هستند./ب

برچسب ها: نماینده ، ظرفیت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.