بازداشت 9 عربستانی به دليل انتقاد از دولت سعودی

9 عربستانی به دلیل انتقاد از دولت عربستان و ضبط تصاویر انتقاد آمیز علیه دولت بازداشت شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ،  مقامات عربستانی روز گذشته تائید کردند نه سعودی به سبب انتقاد از دولت عربستان و ضبط تصاویر انتقاد آمیز علیه دولت بازداشت شده اند.

مقامات وزارت کشور (داخلی) عربستان با تائید اینکه نه نفر به سبب انتقاد علیه دولت در بازداشت بسر می برند اعلام کردند هم اکنون این نه نفر تحت بازجویی هستند و احتمال اینکه با سازمان ها و گروه‌های تروریستی مرتبط باشند وجود دارد. به گفته مقامات عربستان این عده قوانین داخلی  و امنیت عربستان را نقض کرده اند. همین گزارش حاکی است - این نه نفر از بیست و دوم ماه مارس گذشته با  تهیه تصاویر ویدئویی و ارسال آن به سایت یوتیوب  از دولت عربستان و خانواده سلطنتی انتقاد کردند و نسبت به حقوق و دستمزدهای پائین ، رشد فساد اداری و همچنین افزایش بیکاری در عربستان شکایت داشتند. در اولین تصویر ویدئویی ارسال شده به سایت یوتیوب بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر بیننده به ثبت رسیده است و در این فیلم ویدئویی ، ارسال کنندگان دولت را تهدید به خشونت کرده اند. در این تصویر ویدئویی خطاب به پادشاه عربستان آمده است : ( برادر ،ما از اینکه خودرو بمبگذاری کنیم ناتوان نیستیم)

گفتنی است - گروه‌های بین المللی طرفدار حقوق بشر دولت عربستان را به افزایش سرکوب ها علیه مخالفان و فعالان حقوق بشر متهم کرده اند. از اوایل سال جاری میلادی دولت عربستان با آنکه مبارزه با تهدیدات امنیتی از ناحیه القاعده را افزایش داده است اما  سرکوب  مخالفان را نیز به موازات آن شدیدتر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار