یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تقویت تولید و الزام سرمایه‌گذار به اینکه از یارانه‌های نقدی دریافتی برای بالا بردن تولید استفاده کند، زمینه‌ساز خروج از رکود تورمی خواهد بود.

مهدی گلدانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تزریق یارانه به بدنه اقتصادی کشور باید به گونه‌ای باشد که مشکلات اساسی کاهش پیدا کند، موضوعی که این روزها خیلی چالش برانگیز است، کمک به اقتصادهای اعتباری است، که از فرآیند دلالی، ارزش افزوده کسب می‌کند و در حقیقت اقتصاد نامناسبی است که تولیدی در بر ندارد، در سیستم بانکی نرخ سوددهی روز‌به‌روز افزایش می‌یابد و حاصل آن تضعیف بدنه‌ تولید است.
 
گلدانی به عنوان راهکار برای جلوگیری از مشکلات اشاره شده به تقویت بدنه تولیدات اشاره کرد و گفت: تقویت تولید و الزام سرمایه‌گذار به اینکه از یارانه‌های دریافتی برای بالا بردن تولید استفاده کند امری است که زمینه خروج از رکود تورمی را افزایش می‌دهد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا وقتی بخش نامولد با این قدرت پیش می‌رود گریزی از رکود و تورم نیست و ضعف در بخش تولید به حمایتهای نادرست از این بخش نیز مرتبط است.
 
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: اگر جذب نقدی به سمت بنگاههای تولیدی با نظارت و کنترل دقیق هدایت شود مشکلات و معضلاتی که در صورت ریختن پول نقد به مردم ایجاد می‌شود برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار