معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: کسانی که برای دریافت یارانه ثبت نام کرده‌اند، از اردیبهشت ماه یارانه‌های جدید خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز(دوشنبه) در حاشیه گردهمایی معاونین برنامه‌ریزی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: آن‌هایی که جهت دریافت یارانه ثبت نام کرده‌اند، یارانه دریافت خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: از اردیبهشت‌ماه یارانه‌های جدید به آن‌هایی که ثبت نام کرده‌اند پرداخت می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا یک دهک مردم از دریافت یارانه انصراف می‌دهند، گفت: براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده دولت انتظار است که یک دهک از دریافت یارانه انصراف دهند.  
 
وی درباره آخرین آمار میزان انصراف‌ها و تعداد ثبت نام‌کنندگان برای دریافت یارانه گفت: تا ساعت 12 شب گذشته امکان ثبت نام و یا انصراف وجود داشت و به همین دلیل آمار همچنان تغییر می‌کند از این رو بنده نمی‌توانم عدد یا رقمی را به طور مشخص اعلام کردند.
 
شریعتمداری در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی از سوی دولت اظهار داشت: افزایش قیمت کرایه‌ خودروها با هماهنگی وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد البته ما درصدد هستیم متناسب با افزایش نرخ حامل‌های انرژی بعد از اعلام شورای شهر و اعلام نرخ از سوی مراجع ذی صلاح قیمت‌های جدید را در سطوح حمل و نقل درون شهری و برون شهری اعلام کنیم.
 
وی تاکید کرد: تا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها ثابت مانده و تغییر جدی نمی‌کند تا از مرحله دوم عبور کنیم.
 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد برخی از افراد از پرداخت یارانه حذف شوند، گفت: افرادی که اعلام نیاز کرده‌اند دولت به آن‌ها اعتماد می‌کند و یارانه می‌گیرند مگر اینکه در طی یک دوره زمانی در موارد اندک خلاف آن ثابت شود.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره تک نرخی یا دو نرخی شدن بنزین گفت: هنوز تصمیم دولت در این زمینه اعلام نشده و امکان دارد تا انتهای هفته در این باره تصمیم دولت را اعلام کنیم.  
 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان درباره اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از چه زمانی شروع می‌شود خاطر نشان کرد:  مرحله دوم از چند ماه قبل آغاز شده و افزایش قیمت‌ها نیز در برخی از حامل‌ها مثل برق و گاز در سال جدید اعمال شده و فقط اعلام قیمت‌های سه نرخ بنزین، گازوئیل و CNG باقی مانده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، دولت ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار