گارد ملی ونزوئلا با معترضان در پایتخت این کشور درگیر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ گارد ملی ونزوئلا با معترضان در پایتخت این کشور درگیر شد.

 معترضان ضد دولتی روز یکشنبه در کاراکاس پایتخت ونزوئلا با ماموران گارد ملی درگیر شدند. این درگیری کمی پس از راهپیمایی آرام هزاران تن از معترضان در این شهر، رخ داد.

گروه هایی از معترضان که چهره‌های خود را با ماسک پوشانده بودند، به سمت نیروهای گارد ملی سنگ پرتاب کردند و این نیروها نیز با ماشین های آبپاش و شلیک گاز اشک آور با آن‌ها برخورد کردند.

معترضان همچنین با مسدود کردن مسیر خیابان‌ها، تلاش کردند مانع از اقدام نیروهای امنیتی برای متفرق کردن  خود شوند.


هشت نفر در درگیری‌های روز یکشنبه  در حومه کاراکاس، پایتخت ونزوئلا که بین تظاهر کنندگان و نیروهای ضد شورش روی داد، زخمی شدند.

این درگیری‌ها در یکی از مناطق حومه شرق کاراکاس روی داد که  دفتر سازمان ملل متحد در آن قرار دارد. ساعاتی پیش این مکان مقصد نهایی تظاهرات مخالفان حکومت "نیکلاس مادورو" بود. 

ساعاتی پس از پایان تظاهرات عصر روز یکشنبه عده ای با وسایل مختلف از جمله با کندن سایه بان ایستگاه اتوبوس، صفحات فلزی و چیزهای دیگر خیابان اصلی محله حومه‌ای چاکائو و خیابان‌های منتهی به آن را مسدود کردند.

درپی این اقدام نیروهای ضد شورش با  شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و همچنین با استفاده از  ماشین های آب پاش  آنها را پراکنده کردند . 

شهردار این محله در صفحه توییتر خود اعلام کرد در این درگیری‌ها  8 نفر زخمی شدند اما جراحت هیچیک از آنها بر اثر اصابت گلوله نیست. 

از سوی دیگر در چند خیابان کاراکاس عکس‌های مادور ،رئیس جمهور ونزوئلا، و برخی مسئولان این کشور سوزانده شد. 

ساعاتی پیش از این حوادث صدها تن از مخالفان در کاراکاس با برپایی تظاهرات اعتراضی بر ضد مادورو، خواستار احیای دموکراسی شدند. 

تظاهر کنندگان در حالی که پرچم‌های ونزوئلا را حمل می‌کردند تا مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل راهپیمایی کردند. دانشجویان معترض به مدیریت  مادورو، بیش از یک ماه است که در یکصد چادری که در  برابر این دفتر  برپا کرده اند به سر می‌برند.

اعتراضات خشونت آمیز از ماه فوریه ونزوئلا را دربرگرفته و تا کنون 41 کشته و صدها زخمی به جا گذاشته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار