رئیس فدراسیون کشتی وسرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:در هرصورت با توجه به جایگاه مهمی که کشتی در کشور قزاقستان دارد رقابت های قهرمانی آسیا در سال جاری شرایط حساس و متفاوتی خواهد داشت.

رسول خادم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:مسئول ورزش قزاقستان خودش از جنس کشتی است و این رشته برای او اهمیت ویژه ای دارد به همین دلیل به طورحتم رقابتهای قهرمانی آسیا امسال شرایط ویژه ای خواهد داشت.
 
وی ادامه داد:به غیر از تیم قزاقستان میزبان که با تمام قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر خواهد شد سایر کشورها نیز در برخی اوزان از نفرات اصلی خود استفاده کرده اند و در مجموع پیش بینی می شود سطح این رقابتها بالا خواهد بود.
 
دارنده مدال طلای المپیک در پاسخ به این سوال که ملاک و معیار انتخاب ملی پوشان اعزامی چه بوده است گفت:به هر حال فرآیند انتخاب ملی پوشان برای مسابقات مختلف اصل و مهمترین    مسئله ای است که برای ما اهمیت دارد، نفرات اعزامی نیز با  در نظر گرفتن این موضوع و عملکرد فنی در مسابقات جام جهانی و جام تختی انتخاب شدند.
 
وی در خصوص این که آیا در این رقابت ها به دنبال کسب نتیجه هستیم گفت:خوب در مسابقات قهرمانی آسیا علاوه بر کسب نتیجه لازم و مطلوب باید به دنبال برطرف کردن اشتباهات و نواقص جام جهانی نیز باشیم.به اعتقاد من با توجه به پتانسیل موجود و تلفیق کشتی گیران جوان و با تجربه نتیجه مورد نظر را نیز به دست خواهیم آورد.هر چند ما به دنبال این هستیم که روزی با تیم دوم خود قهرمان جهان شویم.
 
دارنده مدال طلای جهان درباره اجرای برنامه ها و استراتژی های فدراسیون در کنار مشکلات مالی موجود اظهار داشت:باید قبول کنیم که مشکلات مالی وجود دارد و این موضوع یک واقعیت است حتی به صراحت می توان گفت در حال حاضر بودجه موجود،تامین کننده نیاز یکی از رده های سنی هم نیست اما با این وجود با همه ظرفیت هایی که داریم برای محقق شدن تمامی برنامه ها و شیوه نامه هایی که داریم پیش خواهیم رفت تا در نهایت رضایت علاقه مندان به کشتی برآورده شود.
 
خادم در خاتمه در خصوص مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نیز گفت:این مسابقات همانطور که از قبل نیز اعلام کردیم اواخر خردادماه برگزار خواهد شد و هر کشتی گیری خواهان دوبنده تیم ملی است باید در این فرآیند شرکت کند در نهایت نیز ملی پوشان اعزامی به رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی از میان شرکت کنندگان موفق این مسابقات انتخاب می شوند،ما باید چند تیم ملی قدرتمند داشته باشیم که به همین منظور در کنار سیستم گلخانه ای باید توجه زیادی نیز به انتخابی تیم ملی داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: خادم ، کشتی ، قزاقستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار