تنها راه توانمندسازی نوجوانان و جوانان در جهت رسیدن به خودمراقبتی برنامه‌ریزی و آموزش از طریق مدیران اجتماعی است.

محمدعلی اکبریان، متخصص نورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه‌ریزی و آموزش برای جوانان باید از طریق مدیران اجتماعی و مسئولین صورت بگیرد گفت: با توجه به شعار روز اول، هفته سلامت که (توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی است) باید در این زمینه دانست جوان در حقیقت همچون کامپیو‌تر خامی است که خریداری می‌کنید و باید برای آن برنامه‌ریزی و مدیریت کرد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و آموزش برای جوانان باید از طریق مدیران اجتماعی صورت گیرد، اشاره کرد و افزود: در این راستا، مدیران اجتماعی و مسئولین این امر باید از نظر علمی و تجربی در جهت آموزش و مدیریت برنامه‌های جوانان اقدام نهند. 

اکبریان با اشاره به اینکه، اولین قدم در این زمینه توضیح اهمیت و دلایل خودمراقبتی است، عنوان کرد: اولین مرحله بازگو کردن مسئله و اهمیت و دلایل وجود سلامتی و زمینه علمی آن است همچنین به وجود آوردن انگیزه در حقیقت حیات جوانان است، بنابراین در این راستا نمی‌توان ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی به این مرحله رسید بلکه باید به مرور زمان اهمیت آن برای جوانان مطرح شود و رشد کند تا در ‌‌نهایت به ثمر بنشیند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی به فرد سالم گفته می‌شود که از نظر جسمی، روحی و اجتماعی سالم باشد بنابراین زمانی این امر به وجود می‌آید که انگیزه سلامت جسم و روح برایش بازگو شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار