با توجه به اینکه انتصابات جدید حق وزیر علوم و تحقیقات است اما مسئولین کنونی دانشگاه‌ها به علت تندروی‌های سیاسی فضای دانشگاه‌ها را غیر علمی کرده‌اند.

زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه عزل و نصب حق وزیر است و در قانون منعی برای آن وجود ندارد اما انتصابات این چند ماهه اغلب از افراطیون مؤثر در فتنه ۸۸ بوده‌اند، که خطر سیاست‌زدگی و تفرقه را در دانشگاه‌ها تقویت می‌کنند. 

وی گفت: این‌گونه افراد سیستم آموزش را با توجه به سلایق خود تعریف می‌کنند و مسائل پرتنش را جایگزین دروس دانشجویان کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه این شرایط راندمان علمی را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: دانشجو باید مسائل را در اولویت خود داشته باشد و وقتی ریاست دانشگاه توجهی به مسائل آموزشی نداشته باشد وقت دانشجو تلف می‌شود و حتی این عنصر مؤثر تبدیل به یک تهدید برای امنیت کشور می‌شود. 

وی یادآور شد: مسئولین وزارت علوم باید نگرش خود را در این زمینه تغییر دهند و از صیانت علم و دانشگاه دفاع نمایند چرا که نباید فراموش کنیم دانشجویان با هدف علم آموزشی به دانشگاه پا می‌گذارند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار