حماس برای اجرای کامل توافقنامه آشتی فلسطين اعلام آمادگی کرد/ هنیه: برقراری آشتی میان فلسطینیان یک ضرورت ملی و امری حیاتی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بر ضرورت اجرای فوری و کامل توافقنامه آشتی ملی فراگیر و پایان اختلاف های داخلی میان فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن تاکید کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) بر ضرورت اجرای فوری و کامل توافقنامه آشتی ملی فراگیر و پایان اختلاف های داخلی  میان فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن تاکید کرد .

"اسماعیل هنیه" نخست وزیر دولت حماس در نوار غزه درآستانه سفر هیئت جنبش فتح به نوار غزه برای گفتگو با مسئولان حماس درباره پرونده آشتی ملی فلسطین گفت :« حماس از هیچ تلاشی برای برقراری آشتی ملی فراگیر و دست یابی به توافق نهایی با هدف پایان دادن به اختلاف های داخلی دریغ نخواهد کرد ».

هنیه با اشاره به اینکه برقراری آشتی میان  فلسطینیان یک ضرورت ملی و امری حیاتی است ، تصریح کرد  جنبش حماس و دولت منتخب فلسطین در غزه موضع ثابتی در قبال پایان بحران داخلی و تحقق آشتی ملی فراگیر دارند و از هیچ تلاشی برای  همکاری با برادران جنبش  فتح ، دیگر احزاب ، گروه‌ها و شخصیت های ملی فلسطینی در داخل و خارج با هدف پایان دادن به اختلاف های داخلی  دریغ نخواهد کرد .

هنیه افزود حماس به تعهداش در اجرای همه توافقنامه های قبلی با جنبش فتح از جمله دو  توافقنامه آشتی ملی که در قاهره و دوحه به امضا رسید ،پایبندی کامل دارد .

وی خاطر نشان کرد حماس برای اجرای همه مفاد پنجگانه توافقنامه آشتی ملی شامل تشکیل  دولت وحدت ملی ، برگزاری انتخابات ، بازسازی ساختار سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف) ، آزادی‌های عمومی و حفظ منافع عمومی مردم آمادگی کامل دارد و  در نشست‌های بعدی با  مقامات فلسطینی با جدیت برای تحقق خواست های مردم از جمله ایجاد آشتی ملی ، پایان شکاف و دودستگی  و تقویت همکاری واقعی در موضوعات سیاسی تلاش خواهد کرد.

 مسئولان دو جنبش حماس و فتح برای برگزاری نشست‌های دوجانبه در غزه در اوایل هفته اینده برای بررسی پرونده آشتی ملی  به توافق رسیدند.

در همین حال منابع خبری وابسته به دولت حماس دیروز گزارش دادند "موسی ابومرزوق" از اعضای دفتر سیاسی حماس و رئیس هیئت این جنبش درگفتگو های آشتی ملی تا اواخراین  هفته  از قاهره وارد نوار غزه خواهد شد .

همچنین قرار است هیئتی  از جنبش فتح و نیز هیئتی از اعضای سازمان آزادیبخش  فلسطین  برای پیگیری پرونده آشتی ملی  وارد غزه شوند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار