یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به عملکرد دهه گذشته ملک عبدالله به عنوان حامی تروریسم و اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی و همچنین حامی رژیم صهیونیستی به عنوان غاصبان سرزمین‌های اسلامی، این پیش‌بینی می‌تواند طلیعه روشنی برای منطقه و جهان اسلام محسوب گردد.

"سیدرضا صدرالحسینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه موسسه امور خلیج فارس در واشنگتن فاش کرد که ملک عبدالله شش ماه بیشتر زنده نخواهد بود، گفت: با توجه به عملکرد دهه گذشته ملک عبدالله به عنوان حامی تروریسم و اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی و همچنین حامی رژیم صهیونیستی به عنوان غاصبان سرزمین‌های اسلامی، این پیش‌بینی می‌تواند طلیعه روشنی برای منطقه و جهان اسلام محسوب گردد.   
 
وی ادامه داد: بنابراین با توجه به آخرین وضعیت کسالت ملک‌عبدالله و تغییراتی که در طول یک ماه گذشته در سیستم حکومتی نظام عربستان رخ داده حامیان فرامنطقه‌ای این کشور در راستای تغییر و تحولات عمده برنامه‌ریزی‌های دقیقی را پیش‌بینی کردند.   
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: یکی از کمترین تأثیرات مرگ ملک‌عبدالله کاهش وهابیت و تنش بین مذاهب مختلف اسلام است.
 
 صدرالحسینی افزود: با توجه به ریشه صد ساله خاندان آل صعود و حمایت از تفرقه بین مذاهب اسلامی، سرمایه‌گذاری‌های سنگین اقتصادی در نقاط مختلف دنیا و تسلط بر سلاطین و امرای عربی از موضوعاتی است که در کوتاه مدت نمی‌توان به تغییرات آن دل بست.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت وقوع این حادثه تغییر و تحولات عمده‌ای در خاورمیانه به وجود بیاید.   

انتهای پیام/   

برچسب ها: پادشاه ، عربستان ، ایران ، مرگ ، ماه ، شش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار